اختصاص یارانه سوخت به کشتی های مسافربری در خطوط بین المللی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: دولت بر اساس مصوبه ای به وزارت نفت دستور داد سوخت یارانه ای برای کشتی های مسافربری در سفرهای بین المللی اختصاص دهد.

به گزارش سی نیزو به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی با اعلام این خبر، افزود:با پیگیری های این سازمان و با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هیات وزیران طی مصوبه ای، وزارت نفت را موظف به تامین سوخت یارانه ای برای کشتی های مسافربری در سفرهای بین المللی کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه فوق، از این پس کشتی‌های مسافربری می‌توانند با اخذ مجوزهای لازم ۸۰ درصد سهم سوخت مورد نیاز خود را برای تردد بین بنادر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عمان به قیمت یارانه ای دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان ساخت:هزینه سوخت ناوگان مسافربری همواره یکی از مهم ترین هزینه ها در استفاده از این ناوگان بوده و حدود 40 تا 50 درصد از کل هزینه های عملیاتی را به خود اختصاص می دهد.

صفایی گفت: انتظار می رود با حمایت هیات وزیران از تخصیص سوخت یارانه ای بین کشتی های مسافربری که در خطوط بین المللی فعالیت می کنند، رشد فزاینده سفرهای دریایی و توسعه دریامحور در حوزه تجارت حمل و نقل مسافران ایرانی و خارجی از رونق اشتغال در بخش گردشگری بهره مند شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.