میرسلیم: برای توسعه سواحل مکران به زمان نیاز داریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شروع دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری را خوب توصیف کرد و گفت: نتایج اقدامات انجام شده در طول 4 تا 5 سال آینده قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی آقامیرسلیم در رابطه با لزوم توسعه سواحل مکران مطابق تاکید مقام معظم رهبری، بیان داشت: اهمیت بنادر جنوب بر کسی پوشیده نیست و متاسفانه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای اشتغال زایی نتوانسته ایم از ظرفیت های دریایی و بندری کشور آنطور که باید و شاید استفاده کنیم.

وی گفت: نباید برنامه ریزی راهبردی برای سواحل جنوبی کشور متوقف شود و باید بر اساس سیاست های مؤکد توسعه دریایی با تاکید بر سواحل جنوبی عمل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت های توسعه سواحل مکران آغاز شده است اما چندین سال زمان نیاز داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم، توضیح داد: در مدت کوتاه نمی‌توانیم به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم  و ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد.

وی افزود: ضمناً در کنار این امر باید تسهیلات لازم و کافی برای جابجایی کالا از/به این بنادر که نیازمند دسترسی به مسیرهای ارتباطی از جمله راه آهن هستند، فراهم شود. بنابراین باید از فرصت، پتانسیل و ظرفیت کریدور شمال به جنوب استفاده بهینه کرد تا بتوانیم شمال و جنوب ایران را برای صادرات کالا و محصولات به کشورهای شمال و جنوب متصل کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به کاهش نیروی متخصص در سازمان بنادر و دریانوردی در 5 سال آینده، گوشزد کرد: چندین دانشکده کشتیرانی و کشتیزایی و امور دریایی داریم که وظیفه تربیت نیروی انسانی متخصص را بر عهده دارند که در صورت فعال شدن کاربردی مجموعه آن ها، می توانند نیازهای نیروی دریایی و بندری کشور را برطرف کنند.

وی همچنین درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه دریایی و بندری، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم خوشبختانه شروع خوبی در حوزه دریایی و بندری داشته و نتیجه اقدامات انجام شده در چهار تا پنج سال آینده نمایان خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.