تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳

مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرد؛

در سال ۱۴۰۲ تغییرات بسیار زیادی در حوزه فعالیت‌‌‌های بندری و دریایی به ویژه در منطقه خاورمیانه رخ داده و به تناسب اهمیت و محتوای این تغییرات، صنعت دریانوردی و خدمات بندری ایران نیز دچار چالش‌‌‌ها، فرصت‌‌‌ها و تهدیداتی از جمله محدودیت تردد کشتی‌‌‌ها از کانال سوئز، توسعه و سرمایه‌‌‌گذاری در بندر ابوظبی امارات و بندر فاو عراق، عدم دستیابی به شناورهای جدید و با تناژ قابل قبول، عدم تکمیل ارتباط ریلی بین ایران و کشور آذربایجان و همچنین عدم ارتباط ریلی داخلی به بندر چابهار شده است.

موانع داخلی؛ ترمز فعالیت بخش خصوصی

ایجاد استقلال و ارائه اختیارات به بخش خصوصی برای اینکه بتواند فعالیت را به صورت رقابتی پیش ببرد از جمله انتظاراتی است که از سوی دولت به آنها کمتر توجه می‌‌‌شود.

مسعود پل‌مه، دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اعلام این مطلب در گفت‌‌‌وگو با «دنیای‌‌‌اقتصاد» گفت: عدم مداخله سازمان‌‌‌های حاکمیتی در مباحث مرتبط با فرآیندهای اجرایی لجستیک و به حداقل رساندن دولتی بودن فعالیت‌‌‌ها، از جمله موضوعاتی است که اگر مورد توجه قرار گیرد، سرعت موتور فعالیت بخش خصوصی را بیشتر می‌‌‌کند.

وی افزود: با وجود اینکه مسائل و مشکلات موجود سد راه فرآیندها و فعالیت بخش حمل و نقل دریایی است، اما همچنان به دنبال این هستیم که در این بخش  توسعه به وجود بیاوریم. بخش خصوصی امیدوار است که این توسعه را در سال جاری بهبود بخشیده و از دولت انتظار دارد که توجه ویژه‌‌‌ای به رفع مشکلات، موانع و تسهیل کسب‌وکار داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.