مرکزملی آمارانگلیس:کاهش۶۶درصدی ترددکشتی‌ها از کانال های تجاری مهم،باعث«افزایش تورم»درکشورهای اروپایی شده است

سازمان ملی آمار انگلیس (ONS) از تاثیر کاهش ۶۶٪ تردد کشتی‌ها در کانال سوئز و تنگه هرمز بر افزایش تورم در کشور های اروپایی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل سی نیوز ، خبرگزاری (اسکای نیوز لندن) گزارش منتشر شده توسط سازمان ملی آمار انگلیس (ONS) را منتشر کرده که در آن نشان می دهد تردد کشتی‌ها نسبت به سال گذشته در کانال سوئز با کاهش ۶۶٪ روبرو شده که در نتیجه به افزایش نرخ تورم در کشور های اروپایی به ویژه در اقتصاد انگلستان منجر گردیده است.

این اطلاعات نشان می دهد که تعداد کشتی‌های حمل و نقل کالا که از این مسیر اصلی اروپا به سمت آسیا استفاده می‌کنند، به شدت کاهش یافته است. همچنین این کاهش در تردد کشتی‌ها  منجر به افزایش تورم در کشور های اروپایی شده و در اثر آن اقتصادهای مربوطه دچار مشکلاتی شده اند.

بر اساس این اطلاعات، حجم عبور کشتی‌ها به شدت کاهش یافته و بیشترین کاهش مربوط به هفته‌های پنجم تا دهم است، که با کاهش ۲۳٪ نسبت به مدت مشابه سال قبل، می باشد.

همچنین، این گزارش می گوید که حملات دریای سرخ توسط مبارزان حوثی یمن ، باعث این ضربه به اقتصاد کشور های اروپایی شده و بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مسیرهای خود را به سوی کیپ آفریقا(Cape of Good Hope) تغییر داده اند که این تغییرات  باعث افزایش هزینه‌های بیمه، سوخت و دستمزد شده است که در نتیجه به افزایش نرخ تورم در کشورهای اروپایی و به ویژه در اقتصاد انگلستان منجر گردیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.