آیا دنیا آمادگی بهره گیری از فناوری در عرصه حمل ونقل دریایی را پیدا کرده است؟ کانتینرها، شناور بر روی امواج دیجیتال

 

صنعت حمل ونقل کانتینری امیدوار است که با بهره گیری از فناوری و دیجیتالی کردن برخی از فعالیت ها، به شفافیت و صرفه جویی بیشتر، هزینه کمتر و ارتقای بهره وری برسد. سال 2018 را می توان سال ورود فناوری های جدید به عرصه کشتیرانی دانست. جایی که کالاها با سرعت بیشتر، امنیت بالاتر، تلفات و هزینه کمتر و در مدت زمان مشخص به دست مشتری ها می رسند و در طول مسیر نیز مورد ردیابی قرار می گیرند.

به گزارش سی نیوز، توسعه فناوری در صنعت حمل ونقل کانتینری در آغاز سال نو میلادی در آستانه یک پیشرفت قابل توجه قرار دارد. این صنعت با صدها میلیون دلار سرمایه گذاری در حوزه نوآوری های جدید قصد دارد تا به صورت فوری با دیجیتال کردن  فرآیندها و فعالیت ها، از میزان هزینه ها بکاهد و به طبع آن تقاضا را افزایش بدهد.

یکی از اتفاقاتی که به نظر می رسد در این حوزه رخ خواهد داد، زنجیره بلوکی (Blockchain) نام دارد. فناوری زنجیره بلوکی خدمات مبتنی بر تراکنش را دگرگون می کند و در زمینه هایی همچون پول دیجیتال، قراردادهای هوشمند، اوراق بهادار و ثبت ونگهداری سوابق متمرکز می شود. همچنین مسائلی مانند بیت کوین  و اینترنت اشیا نیز در این دسته خلاصه خواهد شد.

هوش مصنوعی برخی از فناوری هایی هستند که طی ماه های اخیر باعث تحولات عجیب و گسترده در برخی صنایع، از جمله حمل ونقل بین المللی شده اند و تاثیرات بالقوه خود را در سطح جهانی نشان داده اند. به ویژه بازارهای آنلاین در این بخش فعال تر از گذشته شده اند و شاید رونق آنها نیز بیشتر از گذشته شود.

طی دهه اخیر استارت آپ های فراوانی در صنعت حمل ونقل دریایی در صنعت حمل ونقل دریایی شکل گرفته اند و توانسته اند تحولات تکنولوژیکی را در این عرصه به وجود آورند. اما هنوز شرکت های بسیاری هستند که از وسایل قدیمی مانند تلفن، فکس و ایمیل برای امور جاری خود استفاده می کنند.

مجله آمار بازرگانی در گزارش اخیر خود اعلام کرده که طی 5 سال گذشته بیش از 500 میلیون دلار صرف ساخت و راه اندازی استارت آپ ها و نوآوری های مبتنی بر فناوری جدید در این صنعت شده است. هنوز فناوری خود را به شکلی غلوآمیز نشان می دهد و سال 2018 فرصتی است تا استارت آپ ها نشان بدهند که کدام شان می توانند به این صنعت ارزش افزوده بیشتری بدهند و کدام شان فاقد این امکان هستند.

شاید با ورود فناوری های جدید لرزش شدیدی در عرصه حمل ونقل دریایی ایجاد شود. جایی که ده ها شرکت بر روی پلت فرم آسان و آنلاین باشند تا خدمات حمل ونقل دریایی و لجستیک خود را به شکل شبکه ای و برخط مدیریت کنند. در این بخش، فناوری با مزایای تعریف شده اش به کمک زنجیره تامین می آید. این فناوری که بتواند بینش آن را به شرکت ها بدهد بخش های مختلف حمل ونقل دریایی و ردیابی بار را به صورت دقیق مشخص کند برای اولین بار، خود را در سال 2017 میلادی نشان داد. این مسئله باعث می شود که بهره مندی از این نوع فناوری ها در آینده بهتر و ارزان تر بشود.

«کلیرمتال»، شرکت بزرگ حمل ونقل بین المللی با 12 میلیون دلار پشتوانه سرمایه گذاری برای مشتریانش خدمات آنلاین را فراهم می کند تا آنها بتوانند اطلاعات خود را سازماندهی کنند و در داخل زنجیره تامین امکان ردیابی کالایشان را داشته باشند. مجموعه این دانش به مشتری کمک می کند تا متوجه شود، بسته یا بار او چه زمانی به مقصد می رسد و از چه روش هایی برای به دست آوردن آن می تواند استفاده کند.

سال 2018 را می توان سال ورود فناوری های جدید به عرصه کشتیرانی دانست. جایی که کالاها با سرعت بیشتر، امنیت بالاتر، تلفات و هزینه کمتر و در مدت زمان مشخص به دست مشتری ها می رسند و در طول مسیر نیز مورد ردیابی قرار می گیرند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.