«هرمزگان» رتبه نخست صید کشور را کسب کرد

مدیرکل شیلات هرمزگان از کسب رتبه نخست صید کشور توسط این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا از بندرعباس، مسعود بارانی در این ارتباط اظهار کرد: بالغ بر ۴۰ هزار خانوار هرمزگانی از طریق فعالیت‌های صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.

وی با اشاره به برخورداری این استان از ظرفیت سواحل طولانی و دسترسی به آب‌های آزاد و ذخایر قابل توجه دریایی در خلیج‌فارس و دریای عمان، افزود: هـرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و بالغ بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود ۷۰۰۰ شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به کسب رتبه نخست صید و صیادی این استان در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: بر اساس آمار و ارزیابی‌های صورت گرفته در کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در سال ۱۴۰۲، صیادان استان هـرمزگان موفق به صید بالغ بر ۳۳۶ هزار تن صید انواع آبزیان، همچنین کسب رتبه اول صید کشور شدند که گامی مهم در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

بارانی خاطرنشان کرد: میزان صید سال ۱۴۰۱ در استان هرمـزگان بالغ بر ۳۲۱ هزار تن بوده که در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد بیش از ۴۰ هزار تنی بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت صید و صیادی در اقتصاد دریا محور و همچنین اهمیت ویژه آن برای استان هـرمزگان گفت: خوشبختانه در کنار رشد صید استان هرمـزگان با حمایت‌های سازمان شیلات ایران و استانداری هـرمزگان گام‌های خوبی با پیگری شیلات هرمـزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

بارانی با اظهار اینکه شیلات استان در زمینه حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان اقدامات خوبی داشته است، تصریح کرد: ازجمله این اقدامات می‌توان به آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های استان هـرمزگان و همچنین رهاسازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان اشاره کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: پیگیری سیاست‌های ابلاغی سازمان شیلات ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی، تاکید مستمر بر اجرای دقیق تقویم ممنوعیت صید آبزیان، کنترل و پایش مدیریتی صیدگاه‌های استان، تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، پایش مستمر ذخایر آبزیان و صید و صیادی، تشویق صیادان به استفاده از روش‌های صید اصولی نوین و استاندارد و … را از اهم اقدامات شیلات هرمزگان در راستای ارتقای صید و صیادی و موفقیت استان در اخذ رتبه اول صید کشور برشمرد.

وی در انتها نیز عنوان کرد: ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، سوکلا، قباد، میش ماهی، میگو و… غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می‌هد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.