اقدامات مهم انجمن کشتیرانی در بهبود عملکرد مالیاتی حوزه حمل و نقل اعلام شد

مشاوره مالیاتی و بیمه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در گفتگو با خبرنگار سی نیوز درباره مهم ترین اقدامات حوزه مالیاتی در این انجمن گفت: تاکنون 129 کد شناسه خدمت و اتصال آن به درختواره‌های مرتبط با استاندارهای مورد تائید مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران، طبق الگوی بین المللی GS1 به منظور یکسان سازی خدمات قابل ارائه توسط شرکت های حمل و نقل دریایی، انجام پذیرفته که از این تعداد، 82 کد مربوط به انواع فعالیت دریایی و 47 کد مربوط به سایر فعالیت‌های حوزه مالی حمل و نقل است.

به گزارش سی نیوز، مهرداد اسماعیلی در توضیحی در خصوص کدهای شناسه خدمت افزود: کدهای شناسه خدمت، برای شناسایی یکتا و یکسان خدمات مختلف استفاده می‌شوند. این کدها توسط مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران طبق الگوی بین‌المللی GS1 تهیه و تنظیم می‌شوند. الگوی GS1 از استانداردهای تجارت الکترونیکی جهانی استفاده می‌کند و با استفاده از کدهای بارکد و شناسه‌های کالاها و خدمات، اطلاعات مرتبط با آنها را مدیریت می‌کند.

وی بیان داشت: در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال 1402، دو دوره  کارگاه  آموزشی با عنوان «آشنایی با تکالیف مدیران مالی و حسابداران» به منظور آشنایی بهتر حسابداران و پرسنل مرتبط با امور حسابداری در انجمن کشتیرانی برگزار گردید.

عضو انجمن حسابداران خبره ایران ضمن برشمردن دغدغه های موجود در خصوص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از ابتدای اسفند 1401 اظهار داشت: در این خصوص 2 جلسه سمینار با ظرفیت جمعا 180 نفر و همچنین 2 جلسه وبینار در مجموع با ظرفیت 270 نفر برای اعضا با هدف افزایش آگاهی و آموزش در حوزه مالیاتی به صورت کاملا رایگان  برگزار گردیده است.

وی ضمن تاکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت معتمد داده پردازی تیس و تلاش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران از طریق همکاری با شرکت تیس در بهبود و ارائه خدمات بهتر گفت: در جهت انجام خدمات بهینه و بهبود فرآیند ارسال الکترونیکی صورتحساب های صادره به اعضا، دبیرخانه انجمن اقدام به عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت معتمد داده پردازی تیس نموده است. این خدمات به منظور تسهیل فرآیند ارسال صورتحساب های صادره به 90 شرکت عضو انجمن  از کانال این واحد به صورت مستقیم و 55 شرکت از سایر انجمن های حمل و نقل از طریق اتصال به سامانه مودیان ارائه می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت ویژه و خاص بودن فعالیت‌های حوزه مالی حمل و نقل، واحد مالیاتی انجمن با هماهنگی و حمایت کامل دبیرکل محترم، اقدام به برگزاری 15 ساعت جلسه با مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در خصوص ایجاد الگوی خاص حمل و نقل نموده است.

عضو انجمن حسابداران خبره ایران در پایان بیان داشت: در این جلسات تاکنون نتایج مطلوبی را به دست آورده‌ایم و امیدواریم که تا اواسط تابستان سال 1402، این الگو به چرخه سامانه اضافه شود.

وی در پایان گفت: در حوزه بیمه تامین اجتماعی با توجه به دغدغه های انجمن و علی الخصوص دبیرکل انجمن کشتیرانی، آقای دکتر پل مه،در خصوص ماده 38 تامین اجتماعی جلسات متعددی با مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی و همچنین سازمان بنادر و پورت اپراتورها انجام پدیرفته است که امیدواریم با مساعدت معاونت درآمد سازمان تامین اجتماعی در این مورد به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

تولید و انتشار اختصاصی خبر: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49063

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.