معرفی مرکز داوری انجمن کشتیرانی به مناسبت هفته قوه قضائیه

 هفته قوه قضائیه فرصتی است مغتنم تا سعی و تلاش خدمتگذاران بی ادعای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالاخص نهاد قوه قضائیه را پاس بداریم و از تلاش‌ها و خدمات شایسته همه کسانی که در برقراری عدل و عدالت تلاش می کنند تقدیر و تشکر نماییم. به این مناسبت، گریز کوتاهی داریم بر معرفی مرکز داوری انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران.

به گزارش سی نیوز، پیچیدگی های تجارت خارجی و عدم بهره مندی از ابزارهای ارتباطی ، مالی و … بین المللی، بروز اختلافات در حوزه تجارت خارجی برای اصناف و بازرگانان را امری گریز ناپذیر نموده است در این میان سپردن دعاوی تجاری به سیستم قضایی با وجود محدودیت های شعب تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری بین الملل علی الخصوص در حوزه لجستیک دریایی و بندری و نیز تراکم روز افزون پرونده های ارجاعی به سیستم قضایی، موجبات اطاله دادرسی و طولانی شدن پروسه صدور آرای قطعی می باشد، لذا با این نگاه نیاز روز افزون اصناف و بازرگانان به سیستم منعطف، کارآمد و شفاف دادرسی خصوصی برای حل و فصل اختلافات بر اساس مداخله متخصصین امر و با  سرعت عمل بالا بسیار حائز اهمیت است.

این مهم، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران را بر آن داشت تا بنابر وظیفه ذاتی این تشکل ملی، از حداکثر ظرفیت های قانونی اولاً برای پیشگیری از بروز اختلافات عدیده و پس از آن در راستای حل و فصل دعاوی استفاده نماید.

مرکز داوری انجمن بعنوان یکی از معدود نهادهای داوری تخصصی فعال در ایران با محوریت حل و فصل دعاوی حوزه لجستیک با تمرکز بر دعاوی دریایی و بندری سالانه بالغ بر 500 فقره پرونده مطروحه داخلی و بین المللی را در حداقل زمان ممکن با رعایت اصل بی طرفی و استقلال، با استفاده از مجموعه داوران متخصص و مجرب در حوزه های مختلف دریایی و بندری در قالب های دادرسی، شورای حل اختلاف و میانجیگری رسیدگی کرده و آراء قطعی صادره، قابلیت اجرا با صرف حداقل زمان در سیستم اجرایی قوه قضائیه را دارند.

از دیگر رویکردهای مرکز داوری انجمن در راستای کمک به اصناف و بازرگانان برای کاهش اختلافات، ارائه طریق و مشاوره و اهتمام در رسیدگی به اختلافات مطروحه از طریق مکاتبات با طرفین و نیز استفاده از ساز و کار نهاد میانجیگری با هدف دعوت طرفین به صلح و سازش در فضایی دوستانه و عاری از تنش است.

همچنین«شورای حل اختلاف شعبه شماره 2608» در راستای اختیارات قانونی خود پرونده‌های تخصصی در رابطه با رسیدگی به اختلافات دریایی و بندری را براساس نیاز به دپارتمان حقوق و دعاوی انجمن ارجاع می‌دهد.

 

تولید و انتشار اختصاصی: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49077

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.