رایزن بازرگانی بنگلادش: می‌توانیم تامین کننده خوبی برای قطعات مورد نیاز کشتی‌های ایران باشیم

 رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: شرکت‌های کشتی سازی بنگلادش می‌توانند تامین کننده خوبی برای قطعات مورد نیاز کشتی‌های ایران باشند.

به گزارش سی نیوز به نقل از  ایرنا، جولیا موین در نشست با رئیس اتاق بازرگانی آبادان اظهارکرد: بنگلادش به دلیل برخورداری از صنعت ساختمانی پویا به فولاد، آلمینیوم و مس نیاز دارد.

وی با اشاره به فعال بودن شرکت‌های کشتی سازی بنگلادش افزود: شرکت‌های کشتی سازی بنگلادش می‌توانند تامین کننده خوبی برای قطعات کارکرده کشتی‌های دیگر کشورها باشند.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: کشور ایران منابع غنی برای نفت و گاز دارد در حالی که کشور ما از این منابع و ثروت بی‌بهره است لذا ایران و منطقه آزاد اروند می‌تواند بازار خوبی در این زمینه در کشور بنگلادش داشته باشند.

رایزن بازرگانی بنگلادش: زمینه همکاری مشترک صنایع کشتی سازی ایران و بنگلادش فراهم است.

موین بیان کرد: فرصت‌های زیادی برای همکاری تجاری و اقتصادی ایران، منطقه آزاد اروند و بنگلادش وجود دارد و ما در بخش تجاری سفارت بنگلادش آماده هرگونه همکاری برای گسترش مراودات تجاری، افزایش سطح همکاری‌های دو کشور و تسهیل تجارت بین‌الملل با بازرگانان ایرانی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان نیز در این نشست گفت: خرما و محصولات کشاورزی منطقه آزاد اروند با واردات پوشاک بنگلادش تهاتر خواهد شد.

اسدالله کردزنگنه نبود خط کشتیرانی بین ایران و بنگلادش را از مشکلات روابط تجاری این ۲ کشور عنوان کرد و افزود: قرار است وزارت امور خارجه در این خصوص پیگیری کند و در انتظار نتایج آن هستیم.

وی اظهارکرد: با سفیر کشور بنگلادش تعامل کردیم خرما و محصولات کشاورزی را به کشور بنگلادش صادر و با واردات پوشاک آن را تهاتر کنیم، پیشنهاد شد یک اتاق فکر و یا کمیته‌ای به منظور همکاری کشور بنگلادش و منطقه آزاد اروند تشکیل شود و به صورت مستمر جلسات آن برگزار شود.

بر اساس این گزارش، تشابهات فرهنگی و دینی کشورهای ایران و بنگلادش فرصتی برای همکاری‌های اقتصادی ایران و بنگلادش است. روابط این دو کش باید گسترده‌تر شود و بازرگانان در این زمینه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85151828

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49055

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.