​چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با هدف ارتقای دانش مهندسی دریا و سازه‌های دریایی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبشهت ماه در تهران خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی فتحی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در سی‌ودومین سال از آغاز برگزاری همایش‌های بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری سازمان‌های دریایی بین‌المللی داخلی و خارجی، چهاردهمین دوره این همایش را با تأکید بر تقویت همکاری‌های فنی و تخصصی در سطح بین الملل به ویژه کشورهای ساحلی منطقه در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبشهت۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین هدف از برگزاری کنفرانس علمی ICOPMAS ، ارتقای دانش مهندسی دریا و سازه‌های دریایی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها است، افزود : حمایت و مشارکت علمی مجموعه‌های معتبر بین‌المللی و داخلی از این رویداد ، بیانگر اهمیت و جایگاه این کنفرانس در جامعه تخصصی است.

نایب رئیس همایش با بیان اینکه تبادل نظر و انتقال تجربیات متخصصان دریایی داخل و خارج و نیز اطلاع و ترویج آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی در حوزه سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از دیگر اهداف این رویداد بزرگ علمی به شمارمی رود، خاطرنشان کرد: همایش‌های بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با ایجاد بستری مناسب، زمینه‌ساز همکاری متقاضیان ارائه خدمات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گفته فتحی، “هیدرودینامیک و رسوب” ، “مدیریت سواحل و بنادر” ،”مهندسی بندر و سازه های ساحلی” ،”مهندسی فراساحلی و خطوط لوله”، “محیط زیست دریایی و ایمنی ” محور ها و موضوعات همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی در این دوره خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهان همچنان درگیر اپیدمی کرونا است و سویه‌های جدید این بیماری کماکان بخش‌هایی از جهان را درگیر خودش کرده است، گفت: رویدادهای بزرگی در سطح جهان طی سه سال گذشته، پس از شیوع کرونا، به تعویق افتاده که همایش ICOPMAS نیز تحت تاثیر این ویروس، با تاخیر چهارساله،اردیبهشت ماه امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود.

عضو هیات‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تمهیدات این سازمان برای برگزاری هرچه بهتر و منظم‌تر این رویداد مهم علمی در حوزه سواحل، دریا و سازه‌های دریایی، خاطرنشان کرد: در سند تحول دولت سیزدهم و برنامه هفتم توسعه، موضوعات دریا و سواحل به صورت جدی مطرح شده و یکی از دغدغه‌های جدید دولت، موضوع آزادسازی و مدیریت سواحل کشور در شمال و جنوب ایران است.

وی با بیان اینکه رویکرد کمیته علمی ICOPMAS در همایش چهاردهم، مبتنی بر ارائه مقالات اجرایی و مبتلابه کشور است، گفت: از آنجا که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم به تعویق این رویداد علمی از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۳ گرفته شد، که با توجه به ارسال بیش از ۲۲۰ مقاله باید اعلام کرد که این مشارکت در مقایسه با دوره‌های گذشته، کم‌نظیر بوده است.

به گفته فتحی، حضور در نمایشگاه تخصصی جانبی همایش این فرصت را برای شرکت‌های دانش بنیان، مهندسان مشاور و پیمانکاران بخش دریایی فراهم می‌کند تا با تبادل تجربیات، کیفیت خدمات و صدور خدمات مهندسی را ارتقا بخشند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان، مؤسسات علمی پژوهشی، مهندسان مشاور ، بخش‌های دولتی و خصوصی برای حضور در ICOPMAS ۲۰۲۲، از طریق icopmas@pmo.ir و یا تماس با شماره‌های ۰۲۱۸۴۹۳۲۷۳۸ و ۰۲۱۸۴۹۳۲۳۴۶ دعوت کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از برنامه‌های همایش و کارگاه‌های آموزشی مربوطه از طریق پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی icopmas.ir اقدام کنند.

فتحی افزود حضور در این کنفرانس برای کلیه علاقمندان به صورت کاملا رایگان انجام می گردد. لیکن حضور در همایش صرفا مختص افرادی است که از قبل در سایت همایش ثبت نام نموده باشند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62436

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46050

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.