پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی در بندر امیر آباد

موسی پور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از پهلوگیری نخستین شناور حامل گازوئیل در یکی از اسکله‌های بندر امیرآباد در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی‌پور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد با بیان اینکه این بندر از قابلیت ها و امکانات کم نظیری همچون حمل و نقل چند وجهی و دوش های نفتی جهت تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی برخوردار است، از پهلوگیری نخستین شناور حامل گازوییل در یکی از اسکله های بندرامیرآباد در سال جاری خبر داد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه یکی از برنامه های راهبردی بندرامیرآباد در سال ۱۴۰۲ افزایش حجم عملیات با تکیه بر توسعه فعالیت‌های چند بعدی در حوزه های بندری است، از پهلوگیری یک شناور حامل ۴ هزار و ۴۷۵ تن گازوییل در اسکله نفتی بندرامیرآباد خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این محموله از یکی از کشورهای حوزه CIS به بندرامیرآباد وارد شده است ، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته تداوم این روند را در آینده شاهد باشیم.

موسی پور همچنین اظهار داشت با توجه به ظرفیت‌های فیزیکی و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر امیرآباد و با در نظر گرفتن ملاحظات خاص ایمنی ، کشتی‌های حامل مواد سوختی با ظرفیت های مختلف در این بندر قابلیت پهلوگیری دارند.

گفتنی است بندرامیرآباد دارای زون اختصاصی مواد نفتی در اراضی پشتیبانی خود بوده، که مخازن متعدد نگهداری مواد نفتی توسط بخش خصوصی با هدف افزایش مراودات نفتی با کشورهای حوزه خزر در آن احداث شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131363

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46054

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.