صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه دریایی

اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای واگذاری امور ثبتی از طرف سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر زیرمجموعه و به منظور تمرکززدایی این امور، تنها سه نوع گواهینامه ثبتی شامل گواهینامه‌های ثبت موقت، دائم و حداقل نفرات ایمن بر روی شناورهای این اداره کل صادر می‌کرد درحالی که در حال حاضر ۱۱ نوع انواع گواهینامه دریایی رسیده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در حال حاضر ۱۱ نوع انواع گواهینامه دریایی صادر شده که می‌توان به گواهینامه‎های ثبت جدید، صدور گواهینامه‌های حداقل خدمه، ثبت موقت، بین‌المللی امنیت، امنیت موقت، ابطال ثبت، گواهینامه‌های تاییدیه کارگاه و شناورسازی‌های (ساخت و تعمیر شناورها) و موارد دیگر اشاره کرد.

مکی‌زاده میزان صدور گواهینامه در ۹ ماهه سال جاری را ۲ هزار و ۲۷۴ فقره اعلام کرد که این تعداد در مقایسه با سال گذشته که یکهزار و ۵۸۷ فقره بوده به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ۹ ماهه سال جاری، ۲۸۶ گواهینامه ثبتی شناورهایی که بدنه آنها از نظر انتفاع (قابلیت بهره‌برداری) خارج شده بود، ابطال شد.

همانطور که در این چکیده مطالعه کردیم؛ ورود دانش و تخصص در حوزه دریانوردی باعث رونق در صنعت کشتی‌سازی و موارد مرتبط با دریا شده است و امید می‌رود با ورود شرکت‌های بیشتر دانش‌بنیان بتوانیم در عرصه دریا به طور کامل خودکفا شده و حتی نیازهای سایر کشورها را براورده سازیم و این موضوعی است که در توان جوانان ایران اسلامی وجود دارد و آن را به خوبی اثبات کرده‌اند.

هرمزگان علاوه بر درخواست سفارش ساخت از دیگر استان‌های جنوبی، سالانه سفارش‌های متعددی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز پذیرا است.

مطابق با آمار سال ۹۵ نیز سفارش‌های ساخت ۱۱۷ فروند به شناورسازی استان بوده و از سال ۹۷ تا پایان شهریور سال گذشته، یکهزار و ۴۰۹ مجوز ساخت شناور اعم از قایق تا شناورهای فلزی زیر سه هزار GT صادر شده که تاکنون ۷۲۰ فروند از مجوزهای صادر شده تکمیل و به ثبت رسیده است.

۲۱۱ فروند شناور نیز در سال ۹۹ در کارخانه‌های شناورسازی هرمزگان ساخته شد که پس از دریافت گواهینامه ثبت، وارد ناوگان ملی شده است که این عدد در مقایسه با سال ۹۸ رشد حدود ۳۷٫۵ درصدی داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.