افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تقویت و توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی از افزایش ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری در بندر بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت ۲۹ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۲۹ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به انجام ۱۰۶ هزار و ۲۹۰ تی‌ای‌یو عملیات کانتینری طی نیمه نخست امسال افزود: در بخش تخلیه و بارگیری نفتی رشد ۱۸.۸ درصدی و در تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی شاهد رشد ۲۲.۷ درصدی نسبت‌به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم.

کاهش حوادث دریایی

وی بیان کرد: چهار هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر از سوی بخش خصوصی در ۱۰ سال گذشته صورت گرفته که حاصل سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف در حوزه کانتینری، دریایی، پایانه صادراتی، نفتی، بندری و… است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شاهد بروز یک حادثه بندری بوده‌ایم در حالی که این عدد در سال گذشته چهار مورد بود، همچنین در بخش دریایی در سال جاری همانند سال گذشته شاهد دو حادثه دریایی بودیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.