سورتینگ ۴۰۰۰ تنی مرکبات، مزیت تجاری بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد داشتن سورتینگ چهار هزار تنی مرکبات را از مزیت های این بندر برای افزایش مبادلات تجاری با روسیه اعلام کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمدتقی انزان پور در جلسه‌ای با اعضای اتاق بازرگانی استان نیژنی نووگراد روسیه، با بیان اینکه مراودات تجاری دو کشور ایران و روسیه به واسطه بندرامیرآباد در سطح بالایی در چند سال اخیر قرار دارد، بر شناسایی زمینه‌های مشترک همکاری با محوریت تأمین تجهیزات بندری و دریایی تأکید کرد.

وی افزایش ترانزیت کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس به کشورهای حوزه CIS و بالعکس را از طریق بندرامیرآباد ضروری دانست و با توجه به وسعت استان نیژنی نووگراد به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور روسیه، معرفی و شناساندن متقابل قابلیت‌ها در حوزه مبادلات و همکاری‌های تجاری توسط اتاق‌های بزرگانی ایران و روسیه را خواستار شد.

انزان پور در پایان یکی دیگر از مزیت‌های بندرامیرآباد را دارا بودن سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی مرکبات عنوان کرد که می‌تواند زمینه‌های لازم را برای افزایش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی و باغی استان مازندران به روسیه و بالعکس را فراهم آورد.

الکساندر پوشکین، نایب رئیس اتاق بازرگانی نیژنی نووگراد روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی بندرامیرآباد ابراز امیدواری کرد با توجه به مرتفع شدن مشکلات بیماری کووید ۱۹ همکاری‌های فی مابین دو کشور با وجود بندرامیرآباد افزایش یابد و در این زمینه نیز هیئت بزرگی از روسیه در روزهای آینده به ایران سفر خواهد کرد.

تولید ماشین‌های یخچال دار، لوله‌های نفتی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگ و انواع چسب، بخشی از حوزه فعالیت‌های تجاری بازرگانان حاضر در این هیئت روسی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.