ضرورت تامین تجهیزات پیشرفته بندری و دریایی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در بنادر کشور در دست اجراست، اعلام کرد: جانمایی بندر بزرگ خوزستان برای رقابت با بنادر منطقه و پهلودهی به کشتی های با ابعاد بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در مراسم معارفه علی فتحی به عنوان معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی این سازمان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مطالعات فنی و اقتصادی بندر بزرگ مکران، برای هدایت و مدیریت صادرات و واردات انواع کالاهای تجاری و سوآپ مواد نفتی شروع شده است و با جدیت پیگیری می شود.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اعلام اینکه جانمایی بندر بزرگ خوزستان برای رقابت با بنادر بزرگ و پهلودهی به کشتی های با ابعاد بزرگ در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: با اعلام راهبردها و تعیین وابلاغ اولویت ها، مجموعه سازمان بنادر باید در مسیر و فرایند مورد اجماع حرکت کنند تا منشا اثر شوند.

وی همچنین اعلام کرد: ظرفیت ترافیکی و تجاری بندر شهید رجایی نیز، با توجه به موقعیت ویژه این بندر به لحاظ ملی و بین المللی، به حداکثر ظرفیت بازرگانی ارتقا پیدا می کند.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه به موازات پروژه های ملی و بین المللی باید توجه جدی به پروژه های مردم محور و مؤثر بر اقتصاد محلی و معیشت ساحل نشینان داشته باشیم، افزود: توسعه عمرانی و تجهیزاتی بنادر کوچک استانی در چارچوب تکالیف اجتماعی سازمان تعریف شده و دست اجرا است.

وی ارتقای ناوگان دریایی و توسعه کمی و کیفی دریانوردان مورد نیاز بخش دریایی کشور را از دیگر اولویت های اجرایی سازمان بنادر در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با توجه به فرسوده و کارکرده بودن تجهیزات بندری و دریایی لازم است که فرایند مطالعات تامین تجهیزات پیشرفته بنادر به سرعت انجام شود و وارد فاز خرید و سفارش ساخت شویم.

بنابر این گزارش، در این مراسم از زحمات و تلاش های سازنده محمد رضا الهیار قدردانی شد و حکم انتصاب علی فتحی، به عنوان معاون جدید مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر به وی اعطا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.