اولویت های معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی در سال 97 اعلام شد؛ اجرای اصل ۲۰ حمل و نقل ریلی، توجه خاص به بندر چابهار، رقابتی شدن خدمات

 

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای آنکه در بخش های لجستیک و ارتباط با خطوط کشتیرانی عملکرد بهتری داشته باشیم بررسی های متعددی صورت گرفته است لذا برنامه های جدیدی در این حوزه از سال ۹۷ آغاز خواهد شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن زاده با بیان این مطلب افزود:شاخص رقابت پذیری جهانی، زیرشاخص های مختلفی اعم از زیرساخت های حمل و نقل و زیرساخت های بندری را در بردارد و دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی به طور مستقیم بر ارتقای سطح رقابت پذیری کلی کشور اثر گذار خواهد بود.

وی در خصوص چالش های حوزه معاونت بندری گفت: اختلاف با برخی از نهادهای حاکمیتی، سازمان اموال تملیکی، دپوی کالاهای متروکه، استقرار نیروی انتظامی، راه آهن و خدمات ریلی موانع پیش رو هستند که برخی از آنها مرتفع شده است.

هزینه انتقال کالا از هند به افغانستان، از طریق بندر چابهار ۸۰ دلار ارزان تر است

حسن زاده ادامه داد: گرانی مجموع خدمات حمل و نقل دریایی به عنوان یک عامل خارج از بندر، مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی، بازارهای متعدد مدیریت نشده و عدم اجرای تعهدات از عواملی هستند که به گران شدن خدمات بندر منجر شده است و قدرت رقابت ما را در مقایسه با بنادر منطقه کاهش می دهد.

وی با مقایسه بندر کراچی و چابهار گفت: هزینه انتقال کالا از هند به افغانستان، از طریق بندر چابهار ۸۰ دلار ارزان تر است که مزیت شکننده ای است و باید برای کاهش هزینه ها برنامه ریزی کنیم.

هزینه ها بندری کمترین سهم را دارد

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از مجموعه هزینه های انتقال محموله های گندم از هند به افغانستان، ۴۲ درصد هزینه زمینی، ۲۱ درصد هزینه غیر مستقیم دریایی، ۲۴ درصد هزینه دریایی و تنها ۱۴ درصد را هزینه بندری تشکیل می دهد و تقریبا سهم ما و طرف هندی از این هزینه برابر است. بر این اساس اگرچه زنجیره لجستیک ما برای تجار گران تمام می شود اما هزینه های بندری سهم کمی از این هزینه ها را دارند.

تعامل با سایر نهادها برای سال ۹۷

وی گفت: راهبردهای اصلی سازمان بنادر در حوزه بندری، افزایش بهره وری عملیات بندری، تجهیز به تکنولوژی های جدید، اعمال حاکمیت در انجام امور ذینفعان، تخصصی کردن خدمات، کاهش هزینه تمام شده خدمات، یکپارچگی در تصمیم گیری و خدمات و بازار یابی و نظارت عملیاتی و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران امور بندری است.

حسن زاده در مورد اولویت های معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی برای سال ۹۷ گفت: اجرای اصل ۲۰  حمل و نقل ریلی، توجه خاص به بنادر شهید بهشتی و چابهار، رقابتی شدن خدمات، تعامل با سایر نهادها خصوصا نهادهای حاکمیتی، اجتناب از اطاله زمان در تصمیم گیری ها و تبیین شاخص های کلیدی مهم ترین برنامه های سال آینده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.