با حضور راستاد و اعضای هیات عامل سازمان بنادر؛ سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر کشور (GIS) راه اندازی شد

 

 

 

سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر (GIS) با حضور محمد راستاد؛ معاون وزیر راه، مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان رونمایی شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سامانه در راستای مدیریت بهینه داده های مکان محور و تسهیل تصمیم گیری و سیاستگذاری در سواحل و بنادر توسط معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده است. یکپارچه سازی اطلاعات و تعیین قابلیت های توسعه مناطق مختلف با بهره گیری از سامانه GIS مقدور می شود.

محمدرضا الله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص گفت: مدیریت حرفه ای نیازمند اطلاعات به روز و ابزار مناسب است تا با بهره گیری از آن ها امکان تصمیم گیری دقیق مهیا شود و بر همین اساس ، سامانه اطلاعات مکانی سواحل و بنادر می تواند ابزار مناسبی برای تصمیم گیری مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و فعالان این حوزه باشد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر پیشرو بودن این سازمان در موضوع GIS اضافه کرد: با تهیه سامانه GIS، هر تصمیمی در سواحل و بنادر، مبتنی بر اطلاعات به دست آمده از آن صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه اطلاعات این سامانه به طور مرتب به روز خواهد شد، گفت: فرآیند تکمیل اطلاعات موجود در سامانه همچنان ادامه خواهد داشت و خدمات بیشتری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

بنا براین گزارش، خلیلی؛ مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ادامه با تاکید بر ضرورت شناخت محیطی و مکانی سواحل و بنادر گفت: این سامانه با به کار گیری داده های مکانی و توصیفی، یکپارچه سازی اطلاعات و تعیین قابلیت های توسعه مناطق مختلف تصمیم یار مدیران در توسعه خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز طراحی سامانه از سال ۱۳۸۲ افزود: در سال ۱۳۸۵ پیاده سازی طرح در بنادر شهید رجایی و امام خمینی در دستور کار قرار گرفت و پس از آن به مرور بنادر دیگر اضافه شدند تا اینکه در سال ۱۳۹۶ نهایی شد.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.