تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری یکی از عوامل اثرگذار در کاهش قیمت تمام شده کالا

یک عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری را یکی از عوامل اثرگذار در کاهش قیمت تمام شده کالا دانست و گفت: با اصلاح این تعرفه ها، می‌توانیم توسعه ترانزیت از کشور را رقم بزنیم.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،امیر شهریاری در مورد بازنگری تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی کشور در سال ۱۴۰۰ و انجام اقدامات لازم در تدوین تعرفه‌ها از سوی سازمان بنادر، اظهار کرد: کشورهای موفق در حوزه اقتصادی کاهش هزینه‌ها را مبنای عملکرد خود قرار داده اند و با کنترل هزینه‌ها توانسته‌اند در حوزه صادرات و واردات موفق عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نیازمند اقدام جهادی در حوزه کاهش قیمت تمام شده کالا هستیم، عنوان کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش قیمت تمام شده کالا، تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری است و باید این دو در کنار یکدیگر دیده شوند چراکه اثرگذاری آنها کاملا به یکدیگر وابسته است.

 

شهریاری افزود: تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری لازم و ملزوم یکدیگر هستند و یکدیگر را تکمیل می کنند؛ به طور مثال زمانی که هزینه‌های خدمات بندری کاهش می‌یابد در عین حال باید به تردد منظم خطوط کشتیرانی توجه شود و در چنین شرایطی است که به‌کارگیری کاهش تعرفه‌ها اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه حمل و نقل در مزیت رقابتی شدن صادرات نقش مهمی را ایفا می کند، گفت: ضرورت دارد شرایط برای تولیدکننده و صادرکننده به گونه ای پیش برود که توان رقابت با کشورهای منطقه را داشته باشد و در چنین شرایطی است که شاهد رونق و پویایی اقتصاد کشور در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

 

شهریاری با اشاره به اینکه کاهش هزینه از سوی بنادر کشور، هزینه تمام شده کالا را کاهش خواهد داد، اظهار کرد: هرچه بتوانیم قیمت تمام شده کالاها را کاهش دهیم این اتفاق به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد بود.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اصلاح تعرفه‌ها، اثرگذاری بسیاری بر توسعه ترانزیت از ایران خواهد داشت، گفت: با این نگاه سایر کشورها علاقمند خواهند بود با توجه به موقعیت بی نظیر جغرافیایی ایران، کالاهای خود را از مسیر دریایی کشورمان جابجا کنند.

 

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه جذابیت در بخش حمل و نقل؛ سودآوری مالی در سایر بخش‌های اقتصادی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه در بخش صادرات، واردات و ترانزیت جنبش اقتصادی کشور را رقم می‌زند و نباید از آن غافل باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.