پهلوگیری پنج کشتی حامل ذرت در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان اعلام کرد:پنج فروند کشتی حامل ذرت روز شنبه در اسکله غلات بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفتند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا ،  حمید بدوی روز شنبه افزود:ظرفیت هر کدام از این کشتی‌ها حدود ۶۵هزار تن است و به زودی کار روند ترخیص و تخلیه محموله‌های آنها شروع می‌شود.

 

وی افزود: محموله این کشتی‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وریلی به مناطق مختلف کشور منتقل می‌شود تا در سامانه “بازارگاه” وزارت جهادکشاورزی برای توزیع بین مرغداری‌ها و دامداری‌های کشور قرار گیرد.

 

مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی و طیور توسط شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی به بندر امام خمینی(ره) طبق برنامه و بدون وقفه همچنان ادامه دارد ابراز امیدواری کرد با شتاب گیری تخلیه نهاده‌های دامی ، بازار مواد پروتئینی و قیمت این کالاها به خصوص مرغ به ثبات برسد.

 

بدوی اظهار داشت:واردات نهاده‌های دامی شامل ذرت ، سویا ، کنجاله و جو به تازگی از طریق بندر شهیدرجایی و چابهار نیز انجام می‌شود که همین امر روند توزیع نهاده‌های دامی در کشور را سرعت داده است.

حدود ۹۰درصد نهاده‌های دامی و طیور مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان امسال حدود ۹.۵میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام وارد کشور شده است.

 

پارسال حدود۱۴.۵میلیون تن محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشورشد.

 

بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.