راستاد در همایش هماهنگی ارگان های دریایی خبر داد؛ 1600 میلیارد تومان پروژه دریایی توسط رئیس جمهور افتتاح می شود

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور گفت: در دهه فجر تفاهمنامه ای بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع برای ساخت 4 شناور خدمات و پشتیبانی در راستای سند طرح تحول صنعت دریایی امضا شده و این آغازی برای توسعه این بخش است. حال با توجه به اینکه نیاز است در بخشی از تجهیزات توان داخلی را تقویت کنیم باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور که صبح امروز در مرکز همایش های کتابخانه ملی، گفت: در حال حاضر نیز به هماهنگی بیشتری بین ارگان های دریایی است و از آنجایی که هماهنگی بین ارگان های مختلف بیش از گذشته اهمیت دارد این فرصت مغتنمی برای حرکت در مسیر توان داخلی است.

محمد راستاد با بیان اینکه بریان هوک آمریکایی چند وقت پیش مدعی کاهش فعالیت های دریایی ایران بعد از تحریم ها شده بود، افزود:240 میلیون تن تخلیه و بارگیری با وجود تحریم ها در کشور داشتیم

او با اشاره به سفر اخیر رییس ایمو به ایران تصریح کرد: این مسئول بین المللی بعد از انتصابشان برای نخستین بار به ایران سفر کردند و در سخنرانی خود اعلام کردند ایران یکی از کشورهای توانمند در حوزه دریا است.

راستاد با تاکید بر اینکه فرصت خوبی برای تقویت تولیدات داخلی است، تصریح کرد: در دهه فجر تفاهمنامه ای بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع برای ساخت 4 شناور خدمات و پشتیبانی در راستای سند طرح تحول صنعت دریایی امضا شده و این آغازی برای توسعه این بخش است. حال با توجه به اینکه نیاز است در بخشی از تجهیزات توان داخلی را تقویت کنیم باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بیشتر استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه امروز هزار و 600 میلیارد تومان پروژه دریایی با حضور رییس جمهور در استان هرمزگان بهره برداری خواهد شد، تصریح کرد: همچنین فاز سه بخش کانتینری بندر شهید رجایی در روند توسعه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه 30 هزار نیرو در بخش دریایی کشور مشغول هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش فنی باید تولید سوخت با سولفور پایین  ا در دستور کار قرار دهیم تا در راستای محیط زیست دریایی گام برداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با اعلام اینکه امروز از ۱۲ دستگاه جرثقیل گنتری کرین با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری می‌شود، گفت: هم‌افزایی ارگان‌های دریایی نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی ایران برای تامین تجهیزات استراتژیک بنادر با بهره‌مندی از توان داخلی است.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز در  بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی با شعار «کشتیرانی بهتر در راستای توسعه پایدار دریایی» ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین و درود به ارواح پاک شهدای پاسدار حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: هم‌افزایی و هماهنگی قابل توجهی در ارگان‌های دریایی ایجاد شده است و نیاز بیشتری به هم‌افزایی بیشتر بین ارگان‌های دریایی وجود دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست افزود: تا امروز به رقم تمام فشارها و تهدید‌ها افتخار داریم که اعلام کنیم، میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ۲۴۰ میلیون تن بوده است و این امار برخلاف اقدامات گسترده  و قابل توجه استکبار جهانی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: دو ماه بعد از دور دوم تحریم‌ها، «برایان هوک» بیانه‌ای سراسر دروغ منتشر کرد که جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده و فنی آن را در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) به استکبار جهانی دارد و ایران در آن بیانیه تاکید کرده است که به گونه‌ای عمل کرده که در حوزه دریانوردی بیشترین استانداردها را رعایت کرده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.