وزیر راه و شهرسازی: برای شکستن تحریم ها سرمایه گذاری می کنیم

 

محمد اسلامی در حاشیه بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که صبح امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه ظرفیت بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته و عصر امروز با حضور رئیس جمهوری و افتتاح پروژه‌های مختلف در بندر شهید رجایی این موضوع محقق خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم همکاری وزارت نفت به منظور تأمین سوخت کم سولفور شناورها، بیان کرد: در این رابطه و به منظور اصلاحیه‌ای که در جهت میزان سولفور سوخت شناورهاست با وزارت نفت رایزنی خواهیم کرد و این موضوع دنبال خواهد شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریای کشور در بیان پیشنهاد خود به دست‌اندرکاران همایش و فعالان حوزه بنادر گفت: در ارتباط با قابلیت‌سازی برای شکستن تحریم‌ها هر آنچه شایسته است سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۸ بهمن ماه در بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی در کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه اقتصاد دریامحور یکی از مولفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران است ضمن تشکر از دریانوردان و همه دست‌اندرکارانی که در بنادر و دریاهای کشور فعال هستند و با انگیزه و پرشور همایش‌ها و برنامه‌های مختلف را برگزار می‌کنند، گفت: در طول خدمت خود شاهد بوده‌ام که در حوزه دریانوردی همیت خاصی وجود دارد و با تلاش و پشتکار فراوان برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور نشان می‌دهد اراده منسجمی وجود دارد که نسل به نسل با انتقال تجارب و انتقال دانش موجبات رشد کشور را فراهم می‌کند و زیباترین فراز این امر همگرایی و هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور است که ضرورت دارد تا این یکپارچگی و هم افزایی گسترش بیشتری پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دریا و دریانوردی یکی از مولفه‌های اقتدار ملت‌هاست و برای ما که در سرزمینی دریایی با مساحت ۵۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی هستیم این اهمیت دوچندان می شود.

اسلامی ادامه داد: اقتصاد دریامحور بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و هرچقدر که به آن کم توجهی کنیم یعنی به یکی از اصلی‌ترین مولفه های اقتدار ملی کم توجهی نشان داده ایم.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این برنامه کمک می‌کند تا سرفصل های دست نخورده یا شکوفا نشده را بیشتر مدنظر قرار دهیم. شایسته است تا از ظرفیت‌هایی دریایی کشور حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با یادآوری این مطلب که ایرانیان نباید توان و ظرفیت های خود را در حوزه های مختلف به ویژه بخش دریایی نادیده بگیرند، گفت: تحریم ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و از آنجا که عموما تحریم ها روی نقاط و محورهای اقتدارآفرینی بوده است باید تلاش کنیم تا آن نقاط و محورها را تقویت کنیم و موانع ناتوان کننده را از سر راه برداریم.

اسلامی افزود: آمریکایی ها از تحریم ها علیه ایران مراقبت جدی دارند و برای فشار به جمهوری اسلامی ایران به اقدام و عمل روی آورده اند که این حرکت یک نوع یاغی گری است. به همین دلیل باید با حرکتی قوی به سمت پیشرفت کشور حرکت کنیم تا فرصت ها را بیش از گذشته شناسایی کنیم و با هم افزایی و همگرایی گسترده تر در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام برداریم.

اسلامی ادامه داد: باید تسهیل‌گری در اقتصاد کشور مدنظر قرار گیرد و از فرصت‌های بسیار بالای موجود در حوزه گردشگری و صنایع دریایی استفاده کنیم. علاوه بر این باید بررسی کنیم که چه عواملی موجب شده‌اند تا به عنوان مزاحم مانع از پیشرفت امور شوند و در عین حال باید به عوامل راهگشا توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی لازم در مورد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور از حداکثر توان دریایی خود استفاده کنیم و نسبت به فرصت‌های موجود این حوزه غافل نباشیم.

اسلامی همچنین با اشاره به این‌که بانکرینگ یکی از فرصت‌هایی است که تاکنون مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: باید سهم بیشتری در خدمت‌رسانی به کشتی‌ها داشته باشیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.