واکنش 22 شرکت‌ حمل‌ونقل بین‌المللی به حملات حوثی‌هادر دریای سرخ

سی نیوز-سرویس بین الملل – حملات نظامیان حوثی یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ، یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجاری شرق به غرب را به شدت مختل کرده است. این حملات، که به‌ویژه بر کشتیرانی تجاری تأثیرگذار بوده، باعث افزایش نرخ کرایه و ازدحام در بنادر آسیایی و اروپایی شده است. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مجبور به اتخاذ تدابیر جدیدی برای حفاظت از محموله‌ها و کشتی‌های خود شده‌اند.حوثی ها متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

اقدامات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در واکنش به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ :

نام شرکت اقدامات 
CMA CGM گروه حمل‌ونقل فرانسوی بیشتر سفرهای خود به دریای سرخ را متوقف کرده و تنها در صورت  همراهی نیروی دریایی فرانسه، برخی محموله‌ها را ارسال می‌کند.
Diana Shipping این شرکت کشتی‌های خود را از کانال سوئز دور نگه می‌دارد. رئیس این شرکت، آناستاسیوس مارگارونیس، اعلام کرده است که عبور از کانال سوئز حدود ۴۰٪ کمتر از نیمه اول دسامبر سال گذشته شده است.
Euronav شرکت بلژیکی نفتکش اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی از دریای سرخ اجتناب می‌کند.
Evergreen خط کشتیرانی تایوانی کشتی‌های خود را به آب‌های امن نزدیک هدایت کرده و مسیرهای خود را تغییر داده است.
Frontline گروه نفتکش نروژی کشتی‌های خود را از دریای سرخ دور نگه می‌دارد.
Gram Car Carriers این شرکت حمل‌ونقل نروژی عبور کشتی‌های خود از دریای سرخ را محدود کرده است.
Hafnia شرکت نروژی حمل‌ونقل همه کشتی‌های خود را که به سمت تنگه باب‌المندب یا در آن منطقه بودند متوقف کرده است.
Hapag-Lloyd خط کشتیرانی آلمانی مسیر کشتی‌های خود را به دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) آفریقا تغییر داده و انتظار دارد که اختلالات در دریای سرخ و مازاد کشتی‌های جهانی، باعث کاهش هزینه‌ها در سال 2024 شود.
HMM شرکت کره‌ای کشتی‌های خود را به دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) هدایت می‌کند.
Hoegh Autoliners شرکت نروژی مسیرهای خود را به دور از دریای سرخ متوقف کرده است.
Klaveness Combination Carriers شرکت نروژی اعلام کرده که هیچ یک از کشتی‌های خود را از دریای سرخ عبور نمی‌دهد تا وضعیت بهبود یابد.
Kuehne + Nagel گروه لجستیک سوئیسی انتظار دارد تأثیر بحران دریای سرخ به فصل دوم سال مالی آن‌ها آسیب برساند.
Maersk گروه حمل‌ونقل دانمارکی ترافیک دریای سرخ را به مدت نامعلوم متوقف کرده و با تأثیرات زنجیره‌ای در کل شبکه دریایی خود مواجه است.
MSC شرکت کشتیرانی مدیترانه‌ای اعلام کرده که کشتی‌هایش از کانال سوئز عبور نمی‌کنند.
Nippon Yusen بزرگترین شرکت حمل‌ونقل ژاپن، تمام ناوبری‌های خود از دریای سرخ را متوقف کرده است.
Ocean Network Express این شرکت مشترک ژاپنی مسیرهای خود را از دریای سرخ به دماغه امید نیک تغییر داده و یا به طور موقت متوقف کرده است.
OOCL گروه کانتینری مستقر در هنگ‌کنگ کشتی‌های خود را از دریای سرخ دور کرده و بارگیری به مقصد و از اسرائیل را متوقف کرده است.
Star Bulk شرکت یونانی حمل‌ونقل پس از حمله حوثی‌ها به دو کشتی خود، عبور از دریای سرخ را متوقف کرده است.
Tailwind Shipping Lines این شرکت فعلاً کشتی‌های خود را به دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) هدایت می‌کند.
TORM شرکت دانمارکی نفتکش، عبور از دریای سرخ را متوقف کرده است.
Wallenius Wilhelmsen گروه نروژی حمل‌ونقل، تردد از دریای سرخ را متوقف کرده است.
Yang Ming Marine Transport شرکت کشتیرانی تایوانی کشتی‌های خود را به مدت دو هفته از دماغه امید نیک عبور می‌دهد و به روز رسانی جدیدی ارائه نکرده است.

تأثیرات گسترده بر تجارت جهانی

این اقدامات نشان‌دهنده واکنش شرکت‌های حمل‌ونقل به تهدیدات ناشی از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ است و تأثیرات قابل توجهی بر تجارت جهانی دارد. اختلالات ایجاد شده در این مسیر مهم تجاری باعث افزایش هزینه‌ها و زمان تحویل کالاها شده و بر تمامی زنجیره تأمین جهانی تأثیرگذار است. به همین دلیل، یافتن راه‌حل‌های پایدار برای این بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع:https://english.alarabiya.net/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.