صادرات مواد معدنی از بندرشهید رجایی رکورد زد

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری حمل ونقل ایران از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، روح‌الله شاعلیا افزود: یک فروند شناور برای صادرات ۸۱ هزار تن مواد فله معدنی به منظور تسریع در عملیات و کاهش هزینه‌ها در اسکله ۳۲ بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک، طرح همراه عملیاتی و ضمن امکان بارگیری با نوار نقاله، حداقل سه دستگاه شیپ لودر نیز به تجهیزات بارگیری مواد معدنی در این بندر بزرگ تجاری اضافه خواهد شد.

شاعلیا افزود: با اضافه شدن این تجهیزات، امکان شکستن مجدد رکورد صادرات مواد فله معدنی در بزرگترین بندر تجاری ایران امکان‌پذیر خواهد شد.

گفتنی است «شیپ لودر یا کانوایر بارگیری کشتی برای بارگیری مواد در کشتی و بارج مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیپ لودر کانتینرها و بارهای سنگین را از خشکی به سطح کشتی‌های مخصوص حمل و نقل منتقل می‌کند. هنگام استفاده از شیپ لودر سرعت بارگیری افزایش می‌یابد.

نوار نقاله شیپ لودر موادی مانند ذرت، کودهای شیمیایی، مواد فله، سنگ آهک و غیره را به داخل کشتی‌های مخصوص حمل و نقل یا بارج‌ها منتقل می‌کند، شیپ لودرها معمولا بر اساس نوع موادی که قرار است منتقل کنند طراحی و ساخته می‌شوند. به علت آب و هوای شرجی بنادر بدنه‌ این شیپ لودر به گونه‌ای طراحی شده که در برابر هوای شرجی و باد و طوفان‌های شدید مقاوم است».

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.