کاهش زمان انتظار شناورها برای ورود و خروج در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، در اواخر سال گذشته شناور ۲۰۱ به ناوگان ناوچه بندر خرمشهر اضافه شد و مدت زمان انتظار شناورها در هنگام ورود و خروج کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نوراله اسعدی اظهار داشت: با افزودن شناور به مجموعه پایلوتینگ اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، روند راهنمایی دریایی در این بندر سرعت بخشید.

وی عنوان کرد: با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، در اواخر سال گذشته شناور ۲۰۱ به ناوگان ناوچه بندر خرمشهر اضافه شد و مدت زمان انتظار شناورها در هنگام ورود و خروج کاهش یافت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در بندر خرمشهر با اضافه شدن این شناور چهار فروند راهنما وجود دارد که وظیفه آنها انتقال راهنما و راهنمایی شناورهای ورودی و خروجی در ۲۰ مایل فاصله تا ایستگاه راهنمایی است.

اسعدی بیان کرد: همچنین در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ۴ شناور یدک‌کش وجود دارد که توان جداسازی و پهلوگیری همزمان ۴ شناور را دارد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات پایلوتینگ یا راهنمایی دریایی از تخصصی‌ترین فعالیت‌های سازمان بنادر در ارتباط با ورود و خروج و تردد شناورها است، عنوان کرد: ارائه آن برای موارد ایمنی و حفاظت از تجهیزات بندر الزامی است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به دلیل موقعیت خاص آبراهه اروند و طول آن که از دهانه خلیج فارس تا بندر خرمشهر ۶۲ مایل دریایی است، اجرای عملیات پایلوت در این آبراهه حیاتی و ضروری بوده و در این بندر از پیش از پهلو گیری تا خروج شناور از آبراهه خدمات مطلوبی در این زمینه به شناورها ارائه می‌شود.

اسعدی به کاری‌گیری نیروهای متخصص در این زمینه را هم یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کل کشور ۱۴۰ راهنما وجود دارد که سهم بندر خرمشهر ۱۶ راهنما است و همه نیروهایی که در این زمینه به کار گرفته شده‌اند، دارای آموزش‌های لازم و مدارج تخصصی در حوزه راهنمایی هستند.

 

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62445

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46123

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.