رونق اشتغال و رشد اقتصادی، نتیجه فعالیت‌ صنعتی و تولید در پسکرانه بنادر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر، رونق اشتغال در نوار ساحلی را به دنبال دارد، گفت: انجام فعالیت‌های تولیدی در پسکرانه بنادر، می‌تواند بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ را با توجه به تعیین شعار سال، رفع کند.

به گزارش سی نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید جواد حسینی‌کیا درباره ظرفیت پسکرانه بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه دریایی و بندری دارد و حمل‌ونقل دریایی از مزیت‌های بسیاری از جمله ارزان‌ بودن، ایمن بودن و کاهش مدت زمان انتقال کالا برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به نحو مطلوب استفاده کنیم ، افزود: با استفاده از ظرفیت‌ ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و پتانسیل بنادر در شمال و جنوب کشور می‌توانیم فشار تحریم‌ها و محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال صنایع آب‌بر به نوار ساحلی باید به عنوان یک مطالبه جدی، پیگیری شود، عنوان کرد: صنایع آب‌بر نیازمند انتقال از نقاط مرکزی به نقاط جنوبی هستند و کشور ما پتانسیل بالایی در بخش صنایع آب‌بر دارد که می‌توان از ظرفیت پسکرانه بنادر در این راستا استفاده کرد و با توجه به نزدیکی به دریا شاهد اتفاقات خود در حوزه صنایع آب‌بر بود.

حسینی‌کیا با اشاره مزیت فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای از جمله فرآوری شیلات در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های صنعتی و ارزش افزوده‌‌ای در پسکرانه بنادر موجب رونق اشتغال و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی در نوار ساحلی کشور می‌شود و نباید این ظرفیت اقتصادی کشور را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: بخشی از دغدغه‌ های مقام معظم رهبری در حوزه رشد تولید، می‌تواند با انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر محقق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت لحاظ معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات ویژه به فعالان بخش خصوصی به منظور فعالیت در پسکرانه بنادر، خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌ گذاران کشور را به سمت بنادر سوق دهیم و شرایطی را رقم بزنیم که اقتصاد ایران در مسیر جدیدی گام بردارد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62443

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46118

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.