پسکرانه بنادر فرصت ویژه‌ای برای تحقق شعار سال و رشد تولید است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پسکرانه بنادر، فرصت ویژه‌ای برای تحقق شعار سال و رشد تولید است، گفت: امسال شایسته است شاهد فعالیت‌های ارزش‌افزوده‌ای، صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر باشیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دهقانی درباره ظرفیت پسکرانه بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با مسئولان کشور بر توسعه اقتصاد دریاپایه تاکید داشتند و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های کشور باید از نعمت و ثروت خدادادی کشور در حوزه دریایی و بندری به بهترین شکل، استفاده کنند.

امکان تولید محصولات مدرن و به‌روز در پسکرانه بنادر

وی ادامه داد: باید از ظرفیت پسکرانه بنادر در راستای فعالیت‌‌های تولیدی و صنعتی اعم از صنایع بالادستی و پایین دستی، صنایع‌آب‌بر، نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو و…استفاده کرد و با ایجاد ارزش افزوده و تبدیل آن به محصولات مدرن و به‌روز از ظرفیت صادراتی نوار ساحلی کشور به شکلی مطلوب بهره برد.

جمعیت کشور از مناطق مرکزی به نوار ساحلی منتقل شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شاهد انتقال جمعیت از مناطق مرکزی به نوار ساحلی کشور باشیم، عنوان کرد: فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی باید به سمت نوار ساحلی سوق یابد چرا که دسترسی به دریا و کاهش هزینه حمل‌ونقل از مهم‌ترین مزیت‌های اقتصادی برای فعالان اقتصادی کشور است‌.

دهقانی با اشاره به اینکه کشور ما از مسیر بندر چابهار به آب‌های آزاد دنیا دسترسی دارد و از این طریق می‌توانیم محصولات خود را به نقاط مختلف جهان، صادر کنیم، گفت: باید از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به نحوی مطلوب بهره برد و از ظرفیت‌های استفاده نشده حمل‌ونقل دریایی کشور استفاده کرد.

نیازمند خانه‌تکانی اساسی در سیاست های اقتصادی هستیم

وی با تاکید بر اینکه باید شاهد بازنگری در سیاست‌های اقتصادی کشور باشیم و در این راستا خانه‌تکانی کنیم، تصریح کرد: باید به صورت جدی از خام‌فروشی پرهیز کرد و از این رویه ممانعت به عمل آورد. در مجموع اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات اساسی است و باید از پوسته قدیمی خود فاصله بکیریم و با ایجاد فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر در مسیر جدیدی گام برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر موجب می‌شود با قیمت پایین‌تری صادرات محصولات را مدنظر قرار داد و مزیت‌های رقابتی در سطح منطقه و بین‌الملل ایجاد کرد و اینگونه شاهد ایجاد اقتصاد پایدار دوران‌گرا و صادرات محور بود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62425

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46076

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.