تعداد سفرهای دریایی در هرمزگان از مرز ۳.۸ میلیون نفر گذشت

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، حسین عباس‌نژاد صبح امروز (۱۴ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این استان در عید نوروز امسال نیز پذیرای بیشترین حجم مسافر و گردشگر دریایی بوده است، اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه جاری، سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ مسافر و گردشگر از جزایر و مناطق گردشگری بازدید کردند.

وی ادامه داد: از این میزان سفر دریایی، سه میلیون و ۲۶۳ هزار نفر مسافر و ۵۹۷ هزار و ۸۳۲ گردشگر بودند که در بخش مسافری ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در ادامه با اشاره به جابه‌جایی ۶۴۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس، بیان کرد: در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

عباس‌نژاد اضافه کرد: طی این مدت ۳۲۳ هزار و ۷۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام و ۲۸ هزار و ۸۰۱ مسافر در بندر آفتاب جابه‌جا شدند و هشت هزار و ۴۷۷ تردد شناور مسافری در بندر لافت به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آمار سفرهای دریایی روز ۱۳ فروردین ماه نیز عنوان کرد: در مجموع در این روز ۵۸ هزار و ۱۱۸ مسافر و ۱۰هزار و ۶۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: طی ۱۳ فروردین ماه نیز ۱۲ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو جابه‌جا و افزون بر یک‌هزار و ۹۰۰ تردد شناورهای مسافری و تفریحی در ۱۲ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان به ثبت رسید.

عباس‌نژاد میزان رفت و آمد مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم را ۲۵ هزار و ۹۴۹ نفر مسافر اعلام و اضافه کرد: در این روز همچنین سه هزارو ۱۱۰ مسافر از طریق بندر شهید حقانی تردد کردند.

گفتنی است طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNCZq

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45631

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.