لزوم تدوین برنامه گردشگری دریایی برای بنادر و سواحل کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار داریم تا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برنامه گردشگری دریایی داخلی را در بنادر و سواحل مختلف کشور تدارک ببیند.
به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، مهرداد بذرپاش در سفر به استان بوشهر ضمن تبریک ماه شعبان، اعلام کرد: سفر به استان بوشهر فرصت مناسبی را فراهم کرد تا علاوه بر بازدید از پروژه‌های در حال انجام و افتتاح برخی از آنها پیگیر مصوبات دور اول سفر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان بوشهر به دلیل موقعیت خاصی که دارد و همچنین تردد ۱۸۰۰ شناور در این استان سهم قابل توجهی از تردد و پهلوگیری را به خود اختصاص داده است.

بذرپاش ضمن اغاز عملیات اجرایی احداث بندر جدید گناوه تصریح کرد: پروژه احداث بندر جدید گناوه در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد و تلاش شود تا کمتر از سه سال این پروژه به پایان برسد.

وی توضیح داد: بندر کنونی گناوه هم به لحاظ شرایط و هم ظرفیت و موقعیت شرایط نامناسبی دارد و پهلوگیری ۵۳۰ شناور در ظرفیت بندر فعلی نیست. همچنین به دلیل ایمنی و مخاطراتی که هر لحظه امکان دارد پیش بیاید موظف هستیم پیشگیری کنیم. بنابراین احداث بندر جدید گناوه ضرورت دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز عملیات اجرایی بندر جدید گناوه آغاز شد که بخشی از ویژگی‌های آن شامل لایروبی یک میلیون مترمکعب، دیواره پیرامونی ۱۷۰۰ متر و ۲۲۰۰ متر موج‌شکن است. احداث این بندر جدید نویدی برای مردم و فعالان اقتصادی است.

بذرپاش همچنین از افتتاح پایانه مسافری بندر بوشهر به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های دریایی است و با توجه به مراودات مسافری ایران با کشور قطر و سایر سواحل رونق گردشگری دریایی در این بخش ضرورت دارد.

وی گفت: انتظار داریم تا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برنامه گردشگری دریایی داخلی را در بنادر و سواحل مختلف کشور تدارک ببیند. بویژه در جزیره کیش، جزیره قشم و سایر بنادری که در مجاورت این بندر است.

بذرپاش تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴ استان بندری در کریدور جنوبی کشور قرار دارد باید زنجیره حمل و نقلی باید ترکیبی و کامل شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مجدد پایانه مسافری قدیمی بندر گناوه بعد از ۱۶ سال خبر داد و تاکید کرد: پایانه مسافری در هفته دولت سال آتی افتتاح شود.

 

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1326

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44735

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.