ایجاد دانشگاه دریایی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: برنامه ایجاد دانشگاه دریایی و رشته های دریانوردی ارائه شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان که در راستای نیاز کشور برنامه ریزی شده، بسیار ارزشمند است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ حسین یونسی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به قدمت و پیشینه صنعت دریانوردی در استان گیلان اظهار کرد: بندرانزلی پرسابقه ترین و تخصصی ترین بندر تجاری کشور است.

وی با بیان اینکه استان گیلان در تامین دریانورد نسبت به جمعیت جزو برترین های کشور است، خاطرنشان کرد: گیلان استانی دریانورد پرور است و بر روی اکثر کشتی های ایرانی حداقل یک دریانورد گیلانی را مشاهده می کنید.

یونسی افزود: با توجه به پتانسیل های شمال کشور و استان گیلان نیازمند دانشگاه تخصصی برای دریانوردان است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به کمبود دریانورد در سطح جهانی متذکر شد: این کمبود در سال های آینده در کشور نیز حس خواهد شد که سعی داریم با همراهی و کمک وزارت علوم و دانشگاه های برتر کشور، رشته های دریانوردی و دانشگاه دریایی در گیلان ایجاد شودتا علاوه بر مبحث آموزش دریانوردان، در آینده شاهد صادرات سرمایه اجتماعی و انسانی نیز به جهان باشیم.

ایجاد دانشکده دریانوردی و فناوری دریایی در دستور کار

 قاسم عموعابدینی؛ معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با اشاره به تحول نظام آموزشی در کشور عنوان داشت: در تحول آموزشی که در دستور کار قرار داده ایم به دنبال آموزش هدفمند و نیاز محور هستیم و برنامه ایجاد دانشگاه دریایی و رشته های دریانوردی ارائه شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان که در راستای نیاز کشور برنامه ریزی شده، بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه موافق برنامه ارائه شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هستم، اظهار داشت: موضوع دریا و آموزش جز برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.

 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه گیلان را جز ۱۰ دانشگاه برتر کشور دانست و گفت: باید برنامه جامعی صورت بپذیرد و توافقنامه ای نیز بین دانشگاه گیلان و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منظور ایجاد دانشکده ای با نام دانشکده دریانوردی و فناوری دریایی انجام شود.

عموعابدینی افزود: با ایجاد دانشکده دریانوردی و فناوری دریایی به طور کامل موافق هستیم اما باید زیرساخت ها آماده بشود.

گفتنی است در این نشست مشاور اجرایی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و همچنین مدیر امور آموزشی دانشگاه گیلان حضور داشتند و پس از این نشست از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی نیز بازدید بعمل آوردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.