رشد ۲.۵ برابری گردشگر در مسیرهای دریایی غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از ترابری ایمن ۳۶۳ هزار و ۵۹۱ مسافر در بنادر غرب این استان و جهش ۲.۵ برابری مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی در شش ماهه سال جاری خبرداد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد شش ماهه مسافر بنادر غرب هرمزگان در بخش ترابری و جابجایی مسافر وگردشگران اظهارکرد: طی این مدت ۳۶۳ هزار و ۵۹۱ مسافر در بنادر غرب جابجا شدند که افزایش ۱۶۲ درصدی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش سفرهای داخلی در این مدت، ۳۵۰ هزار و ۷۱۹ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس جابجا شدند که با ثبت افزایش ۱۵۵ درصدی در این زمینه بنادر غرب استان توانست جایگاه پنجم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، در شش ماهه سال جاری در بخش مسافرت‌های دریایی بین‌المللی به مقصد بنادر کشور امارات نیز ۱۲ هزار و ۸۷۲ نفر مسافر جابجا شدند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به پهلوگیری بیش از ۱۵ هزار و ۱۷۷ فروند شناور با ۲۱ درصد افزایش در بنادر غرب و نجات جان ۲۰ نفر در آب‌های حوزه استحفاظی غرب استان طی شش ماهه سال جاری اشاره کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال در راستای اعمال وظایف حاکمیتی و به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی دریانوردی، ۳۷ عملیات جستجو و نجات توسط مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) دربنادر غرب هرمزگان انجام گرفته که دراین عملیاتها جان ۲۰ نفر افراد مضطر نجات داده شد.

گفتنی است؛ استان هرمزگان به دلیل نزدیکی به خلیج فارس و دریای عمان، بنادر مهمی از لحاظ تجاری و مسافری دارد که برخی از آن‌ها در غرب استان هرمزگان واقع شده است.

اداره بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان نیز با نظارت بر ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی و پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری، کانون مهمی برای تبادلات تجاری و همچنین سفرهای دریایی کشور محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.