ایران یکی از کشورهای فعال در سازمان جهانی دریانوردی است

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نشست مشترک کمیته‌های تخصصی بررسی اسناد سازمان جهانی دریانوردی، به منظور ایجاد تعامل مطلوب‌تر بین کمیته‌ها و طرح دیدگاه‌ها برای بهبود فرایند بررسی اسناد برگزار شد.

مجید علی‌نازی عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست که علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی، نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی و حسین عباس‌نژاد مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند گفت: ایران همواره یکی از کشورهای صاحب‌نظر در اجلاس و کمیته‌های تخصصی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) بوده و این حضور فعال و مؤثر همچنان باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های حوزه بررسی اسناد آیمو باید به سرعت احصاء و آسیب‌شناسی شود افزود: یکی از راهکارهای افزایش و ارتقای تأثیرگذاری ایران در مجامع بین‌المللی دریایی، استفاده از تمام ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این حوزه است.

در این نشست همچنین علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح عملکرد این اداره‌کل در سال‌جاری، مهم‌ترین چالش‌های سازمان در نشست‌های بین‌المللی را برشمرد و بر لزوم تغییر و بهسازی ساختار اداره‌کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی این سازمان تاکید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.