تکمیل پروژه راه خلخال-منجیل نیازمند هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش سی نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از جاده خلخال به منجیل بیش هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

محبوب حیدری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار اردبیل از پروژه راه سازی خلخال به منجیل اظهار کرد: این پروژه راه‌سازی یکی از پروژه‌های سخت و هزینه‌بر در منطقه جنوب استان است که با تکمیل و بهره‌برداری آن امکان دسترسی مردم استان به استان گیلان با استفاده از یک راه ایمن و عاری از گردنه‌های برف‌گیر فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۵۲ کیلومتر طول مسیر ۴۲ کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده که هم‌اکنون در قالب قطعه ۲ در حال اجرا است.

حیدری اظهار کرد: قطعه دوم این راه به طول ۲۴/۵ کیلومتر که عملیات اجرایی آن از سال‌ها پیش آغاز شده هم اکنون با ۳۸ /۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می‌باشد و در سال گذشته و امسال در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه و تکمیل این قطعه منظور شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: قطعه یک پروژه احداث راه اصلی خلخال – منجیل نیز به طول ۱۷/۵ کیلومتر با برآورد اولیه یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اواخر تابستان سال قبل به پیمانکار واگذار شده و این قطعه نیز با پیشرفت فیزیکی ۵/۵ درصد در حال اجرا است.

حیدری گفت: در حال حاضر ۳۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راه‌سازی در قطعه یک این راه و همچنین ۳۵ دستگاه در قطعه دو این پروژه و در مجموع ۷۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی در ساخت این راه اصلی در دو قطعه یک و دو فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای عملیات احداث پروژه راه اصلی خلخال به منجیل در دو قطعه ۲۵ و ۱۷/۵ کیلومتری در حوزه استحفاظی استان اردبیل بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف‌های اعتباری ملی هزینه شده است، افزود: با طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌های راه‌سازی هزینه‌های تمام شده پروژه‌ها نیز متناسب با تورم بازار افزایش پیدا می‌کند بنابراین در تلاش هستیم با افزایش سرعت پروژه از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه هنوز یکهزار میلیارد ریال اعتبار فاینانس بانک مسکن برای اجرای قطعه یک این پروژه دریافت نشده است، گفت: در حال حاضر برای تکمیل قطعات اول و دوم این پروژه به طول ۴۲ کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی، احداث راه خلخال – منجیل، شهرستان خلخال را از بن‌بست گردشگری و اقتصادی خارج می‌کند و مسافران برای حضور در استان این مسیر را به عنوان امن‌ترین و بهترین مسیر انتخاب خواهند کرد که در این شرایط برای اقتصاد شهرستان خلخال بویژه بخش شاهرود نقش مهمی خواهد داشت.

خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی واقع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.