برگزاری جلسه کمیته پایش کالاهای خطرناک در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

 

جلسه کمیته پایش کالاهای خطرناک در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری سازمان بنادر و دریانوردی ، صبح چهارشنبه ۳ آذر ماه جلسه کمیته پایش کالاهای خطرناک با حضور معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دیگر اعضای این کمیته در اداره کل و همچنین رییس امور استانداردهای ایمنی بندری و دبیر کمیته کالاهای خطرناک سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی همچون نظارت بر نحوه ورود و خروج و نگهداری کالای خطرناک و همچنین دستورالعمل مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، IMO کالای خطرناک اینگونه تفسیر می کند که کالای خطرناک، کالایی است که در شرایط عادی حمل‌ و نقل پتانسیل ایجاد خطر را داشته باشد و بسیاری از این کالاها در زندگی روزمره ما استفاده می‌شوند. برای مثال می‌توان به کپسول گازی که در خانه‌ها وجود دارد، اشاره کرد که در شرایط عادی خطرآفرین نیست اما وقتی حجم زیادی از این کالاها در یک محموله قرار بگیرند، خطرساز می‌شوند.

کالاهای خطرناک از نظر ویژگی‌ها و نوع خطری که دارند، به ۹ دسته یا کلاس تقسیم می شوند شامل مواد منفجره، گازها، مایعات و جامدات قابل اشتعال، مواد اکسیدکننده، مواد سمی، مواد رادیواکتیو، مواد خورنده و مواد و فراورده‌های خطرناک که موادی هستند که در طول حمل‌ونقل ایجاد خطر می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.