گزارش مراسم 68مین سالگرد تاسیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته + عکس

به گزارش خبرنگار سی‌نیوز، مراسم 68 سالگرد تاسیس  انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران 12 آبان ماه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و اعضاء این انجمن برگزار شد.

مراسم 68 امین سالگرد تاسیس این انجمن شامگاه چهارشنبه 12 آبان ماه در محل باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد. در این مراسم «شهرام آدم نژاد» معاون حمل و نقل وزارت راه، «سعید عمرانی» معاون قضائی دادستانی کل کشور و اعضاء این انجمن حضور داشتند.

در ابتدای مراسم «مسعود پل مه» دبیر انجمن کشتیرانی ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این مراسم، گفت: آنچه که مهم است این است که یکایک ما برای آبادانی ایران عزیز در جای جای این کشور در هر یک از شرکت هایی که داریم، نقش بایسته و شایسته را رقم می زنیم.

انجمن کشتیرانی در دوران کرونا در کنار دولت بود

سپس آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت رفاه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه در کشور دو انجمن حمل ونقلی بالای ۵۰ سال قدمت داریم گفت: قدیمی ترین تشکل حمل ونقل کشور، انجمن کشتیرانی است.

وی ضمن اشاره به ماده ۳۱ قانون کار تصریح کرد: اصلی ترین هدف تأسیس تشکل‌ها احقاق حقوق کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی ذکر شده است. نگاه به وضعیت تشکل‌های صنفی حمل و نقلی کشورهای همسایه نشان می‌دهد آنها پیشرفت خوبی در این حوزه کرده اند و در بخش تشکل‌های صنفی قوی هستند.

آدم نژاد افزود: ۲۹ سال پیش وقتی وارد وزارت راه شدم، سفری در اسفندماه ۱۳۷۰ به ترکیه داشتیم. در این سفر هر چقدر دنبال مسئولان ترکیه بودیم تا با آنها در حوزه حمل و نقل دیدار کنیم، می‌دیدیم چاره‌ای جز مذاکره با تشکل‌ها نداریم و دولت در این زمینه کاره‌ای نبود. بنده به موضوع حمایت از تشکل‌های صنفی اعتقاد ندارم و معتقد هستم دولت باید با تشکل‌ها تقسیم قدرت کنند.

معاون حمل و نقل وزارت رفاه با اشاره به موضوع تحریم و کرونا در حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: دنیا در زمان کرونا فهمید که چه اتفاقی افتاده است؛ همه منتظر هستند ببینند کرونا چه زمانی تمام می‌شود، اما به نظر می‌رسد کرونا تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت، ولی دنیا اخلاق را در کرونا باخت. ببینید چه تعداد کشور نتوانستند بار و کالای خود را جابجا کنند و کسی به آنها کمک نکرد.

وی با بیان اینکه با این حال ما ثابت کردیم که در دوران کرونا به خوبی از مردم حمایت می کنیم، گفت: انجمن کشتیرانی نیز به جد در کنار دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بود، تا جریان حمل بار مختل نشود. دولت سیزدهم به تشکل‌های صنفی نگاه مثبت دارد و به خصوص در حوزه حمل و نقل، این موضوع مورد تاکید است. در سال های گذشته، بخش حمل و نقل و تشکل‌های حمل و نقلی در کانون عالی کارفرمایی نماینده داشت، ولی چند سالی است که در این کانون عضو نیستند که امیدوار هستیم مجدداً بخش حمل و نقل به این کانون برگردد.

کسب سرمایه بنادر در گرو شبکه سازی و بازارسازی

در ادامه مراسم «علیرضا چشم جهان» مدیر ارشد اجرایی و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه، ضمن گرامیداشت این مراسم، گفت: یک نگاه کلی در کشور حاکم است و آن این است که ایران را مرکز عالم می دانیم و انتظار داریم که همه، بارهای خود را از طریق کشور ما انتقال دهند.موقعیت جمهوری اسلامی ایران در یک جایگاه استراتژیک جغرافیایی است که در واقع که این پتانسیل و فرصت را دارد که بسیاری از کالاها بتوانند از بنادر این کشور عبور کنند و به مقصد رسانده شوند و برای کشور مزیت و فرصت ایجاد کنند.

وی افزود: طبیعتا سرمایه گذاری قابل توجهی هم در شمال و هم در جنوب کشور شده و بنادر متعددی درست شده که قرار است به حوزه حمل و نقل خدمت کنند و بتوانند یک سهم موثر و پایدار در مبادلات تجاری کالا در منطقه و به صورت یک پایگاه بین المللی برای عبور کالاها داشته باشند. طبق آخرین آمار سازمان بنادر، حدود 260 میلیون تن ظرفیت بنادر کشور است که قرار است 25 میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه شود که به ظرفیت 285 میلیون تن برسد.

چشم جهان با بیان اینکه بنادر عمده تجاری کشور 220  میلیون تن ظرفیت دارد، تصریح کرد: این 220 میلیون تن در اختیار عبور و مرور کالا است؛ برای عبور و مرور کالا 150  اسکله داریم و 27 هزار و 500  متر طول اسکله های بنادر عمده تجاری کشور است که در اختیار حمل و نقل است. سال گذشته از این مقدار 220 میلیون تنی که در بنادر عمده تجاری بوده است و مابقی هم در سایر بنادر بوده، جمعا 120 میلیون تن کالا عبور کرده است که 28 درصد آن فرآورده های نفتی، 18 درصد کالاهای اساسی و 38 درصد سایر کالاها بوده است. با توجه به این آمار به یک شاخص قابل توجهی می رسیم و اینکه از ظرفیت بنادر شمالی کشور فقط 20 درصد استفاده شده و از ظرفیت بنادر جنوبی کشور فقط 58 درصد بهره برداری شده است.

وی گفت: اگر تمام بنادر عمده تجاری کشور در شمال و جنوب در کنار همدیگر قرار دهیم، معدل استفاده از ظرفیت بنادر کشور حدود 54درصد است، یعنی 46 درصد این ظرفیت در شرایط کنونی خالی است. تعداد زیادی در مجموعه سازمان بنادر و ادارات تابعه ناظر و حاکم داریم، یعنی غیر از آنچه که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، این تعداد مراقب بخش خصوصی و شرکت های فعال هستند. اگر این چند هزار نفر را تقسیم به طول اسکله های موجود کنیم، حدود 14 نفر از طرف دولت از بخش خصوصی مراقبت می کنند که وظایف خود را درست انجام دهند.

چشم جهان اظهار کرد: یک دستگاه حاکمیتی قدرتمند داریم، اما 54 درصد بیشتر نتوانسته ایم از ظرفیت بنادر استفاده کنیم که بخش عمده آن به کالاهای داخلی برمی گردد، یعنی در بخش کالاهای خارجی و ترانزیتی یا ترانشیبپی نتوانسته ایم سهم بزرگی کسب کنیم. گفته می شود بنادر ما خصوصی سازی شده است، اما با نگاه به بک گراند شرکت های خصوصی که در بنادر فعالیت می کنند، متوجه می شویم که بیش از 50درصد این شرکت ها یا وابسته به دولت، یا تعاونی های دولتی یا نهادهای دولتی هستند یا به صندوق های بازنشستگی تعلق دارند که نشان می دهد چرا ما در بنادر خود نتوانسته ایم به جایگاه هایی که در انتظار ما است تا بتوان به موفقیت رسید.

وی افزود: وقتی این شاخص ها در کنار همدیگر گردآوری می شود، متوجه می شویم وقتی ساختار ما دولتی است و نظارت فقط بر مبنای این است که مراقبت شود که بخش خصوصی چه کار می کند، یعنی تلاشی برای استفاده از این ظرفیت ها برای جذب ترافیک و بازارسازی نمی شود و بهانه خوبی به نام تحریم وجود دارد و گفته می شود چون تحریم هستیم، بار نمی آید و نمی رود، هیچ فرصتی برای بازارسازی نداریم. در بخش شرکت های نمایندگان کشتیرانی انتظار از شرکت ها این شده یا فعالیت های اسنادی را مراقبت کنند یا وصول و مطالبات کنند، یعنی انتظار به این سمت نرفته که در تلاش باشند و بتوانند مسیری را در پیش بگیرند که به توسعه بازار در بنادر ما موکول شود.

چشم جهان با تاکید بر اینکه ساخت اسکله های بیشتر و بنادر بزرگتر، الزاما منجربه توسعه سهم بازار نخواهد شد، گفت: همچنان که به کارگیری نیروی انسانی بیشتر به عنوان اینکه بر فعالیت ها نظارت کنند، هرگز منجربه افزایش سهم بازار نخواهد شد، کمااینکه تا  الان نشده است. اگر می خواهیم بنادر ما کسب سرمایه کنند، باید تفکر جدیدی به نام بازارسازی و شبکه سازی حاکم شود. در روز جهانی دریانوردی در یکی از سخنرانی ها عنوان شد که اگر تحریم ها برداشته شود، کانون ترانشیپ منطقه خواهیم شد؛ اما اینطور نخواهد بود، بنابراین نباید با کلمات بازی کنیم. 54درصد ظرفیت بنادر کشور بیشتر فعال نیست و این مسئله ای است که باید ما را به فکر وادارد. اگر تفکر شبکه ای و یکسان سازی رقیبان انجام نشود، طبیعتا نباید انتظار داشته باشیم که اتفاق بزرگی بیفتد و این ظرفیت ها همچنان خالی خواهند ماند. اگر بخواهیم کاری انجام دهیم، بیاستی بین بورس و توسعه تجارت در منطقه و ایفای نقش ناوگان ملی تلاش کنیم.

هزینه های تحمیلی به شرکت های کشتیرانی

در ادامه مراسم محمد نیک پی نائب رئیس هیات مدیره انجمن با ارائه یک انیمیشن به هزینه آزار دهنده ای که به شرکت های کشتیرانی تحمیل می شود، پرداخت و درباره موضوع THCکشتیرانی صحبت کرد. THCهزینه های جابجایی در ترمینال شامل عملیاتی همچون تخلیه از كشتی، حمل به محوطه، تخلیه وصفافی در محوطه، بارگیری بر روی كامیون صاحب كالا یا بلعكس می باشد.

وی گفت: اتفاقاتی که در بحث مالی THCمبتلابه شرکت های کشتیرانی خواهد بود، همه هزینه های پنهانی است که از بابت گردش مالی THCکه هیچ  انتفاعی ندارد، اما باید بپردازیم.

انجمنی قوی خواهد بود که در کنار سازمان بنادر و دریانوردی قوی باشد

در ادامه مراسم «فرخ طراح زادگان» مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا گفت: شرکت سینا معرف حضور صنعت دریایی و بندری است و خود را حامی و پشتیبان تمامی اعضای این صنعت می داند. شرکت سینا به عنوان پشتوانه توسعه علمی صنعت دریای و بندری کاملا آمادگی دارد، تمامی شرکت هایی که در حوزه علمی و پژوهشی فعالیت انجام داده اند را حمایت مادی کند. علی القاعده انجمنی قوی خواهد بود که در کنار سازمان بنادر و دریانوردی قوی قرار گیرد.

وی افزود: با نگاه به تجربه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه یافته، نشان می دهد که بخش خصوصی اساسا در حمایت شرکت های بزرگ و نهادهای عمومی و بین المللی و صندوق های بازنشستگی تحت حمایت قرار گرفته و رشد کرده اند.امروز افتخار دارم  این نکته را عرض کنم که شرکت سینا که سهامدار رسمی آن نهاد عمومی غیردولتی است، تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی به عمل خواهد آورد و به نظر می آید در آینده نه چندان نزدیک باید از اپراتورهای جزئی به سمت ایجاد مگااپراتورها برویم  تا بتوانیم سایر اپراتورهای کوچک مقیاس را تحت حمایت خود قرار دهیم.

تقاضا برای تغییر اسم انجمن

سپس در ادامه مراسم «محمدصادق کاوه» رئیس هیئت مدیره شرکت های خدمات بندری- دریایی کاوه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همواره همراه انجمن کشتیرانی و اعضاء آن بوده و هستیم و در تمام فراز و نشیب ها در کنار این انجمن بوده ایم. ما بیشتر در بخش بندری فعالیت می کنیم و شرکت های ایرانی تا قبل از انقلاب انقدر مثل الان، برجسته نبوده اند و الان نام هایی وجود دارند که در دنیا می درخشند. اسم انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران قبل از انقلاب سندیکای صاحبان و نمایندگان کشتیرانی بود که بعد از انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی تغییر کرد که که کار خوبی بود.

وی با بیان اینکه بهتر است که انجمن کشتیرانی توجهی به این نام زیبایی که دارد، داشته باشد، تصریح کرد: به نظر می رسد به دلیل تشدد از انجمن های مختلف که همه هم زحمت می کشند و باید باشند، اما به دلیل جلوگیری از تفرقه ها، پیشنهاد داده ام اسم انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به انجمن بندری- دریایی یا دریایی -بندری تغییر کند که باعث پوشش دهی بهتر و جمع بهتری شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت های خدمات بندری-دریایی با تاکید بر اینکه اسم ها باید برازنده کاری که می کنند، باشد، اظهار کرد: اسم ها باید کار مورد نظر را پوشش دهند. ضمن قدردانی از انجمن که از اعضاء بندری-دریایی پشتیبانی می کنند، اما اگر سازمان بنادر بخواهد توجهی به انجمن کشترانی کند، به نظر بنده یک گام رو به جلو است. درست است که اسم معجزه نمی کند، اما باعث پوشش بهتر می شود و باعث می شود شرکت هایی که در قسمت کشتیرانی و نمایندگان کشتیرانی هستند، به این انجمن ملحق شوند. ضمن اینکه همه شرکت هایی که در انجمن کشتیرانی هستند، کشتیرانی نیستند و این اسم دیگر برازنده این انجمن نیست و باید اسم جامع تر و کامل تر باشد.

لزوم راه اندازی سامانه ای مثل بورس کالا

در ادامه «داوود ترکمان» مدیرعامل  شرکت تایدواتر خاورمیانه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: صنایع پتروشیمی، سیمان نفت و گاز عمدتا در حوزه خود، وارد یک بازارهایی شده اند. در حال حاضر یک بازار حدودا 675 هزار میلیاردتومانی می تواند در دستور کار این جمع قرار گیرد و آن معاملات اسنادی حمل و نقل است.

وی افزود:هم مجموعه صاحبین کالا داریم که می توانند کار کنند و هم گمرک قوی و هم بانک مرکزی و سازمان بنادر و اپراتورها را داریم اما از این بازار استفاده نمی شود. یک سامانه مثل بورس کالا باید راه بیفتد و خدمات اسنادی، اسناد در راه و معاملات را به صورت پایاپای یا به صورت هایی که در دنیا مرسوم است، معامله کنند

الان یک بازار حدودا 675 هزار میلیاردتومانی در دستور کار این جمع می تواند قرار گیرد و آن معاملات اصنافی حمل و نقل است هم صاحبین کالا داریم که می توانند کار کنند هم گمرک قوی داریم هم بانک مرکزی سازمان بنادر اپراتورها و مجموعه صاحیبن کالا داریم اما از این بازار استفاده نمی شود. در واقع اگر شکل 675 هزار میلیارد تومانی را دستور کار قرار دهیم، تعداد زیادی شغل  ایجاد می شود.

ضرورت توجه به گسترش فرهنگ دریایی

خسرو صفاری زاده در ادامه مراسم سخنرانی کرد و گفت: اگر فرهنگ دریایی را گسترش می دادیم، الان صدها شرکت مثل شرکت های کاوه ایجاد شده بود.

باید به فکر توسعه فناوری بود

در ادامه «علی طاهری مطلق» مدیر عامل اسبق سازمان دریانوردی کشور با ایراد صحبت هایی گفت: در حال حاضر بیشتر از 60درصد از ظرفیت زیرساخت ها استفاده نمی شود. خواسته و مطالبه سازمان بنادر و همه فعالین این بخش این است که روی توسعه زیرساخت ها تاکید نکنند، چراکه الان باید به فکر توسعه فناوری بود. فعلا به زیرساخت ها نیاز نداریم، البته برنامه هایی برای این موضوع داریم.

وی افزود: اگر به 15 سال قبل برگردیم، می بینیم که دغدغه هایمان همان بوده که الان هم وجود دارد و همان ها تکرار می شود و همچنان باقی مانده است؛ اما رقبا به سرعت گسترش پیدا کرده اند، لذا فرصت ها را به طول کامل از دست داده ایم. راه آهن یکی از حلقه های الزام آور کار است که در بحث ترانزیت باید وجود داشته باشد.

طاهری مطلق تصریح کرد: راه آهن اساسا نمی تواند انعطافی را که سازمان بنادر دارد، داشته باشد و نمی تواند هم حذف شود. تنها مسئله این است که بالادست فرابخشی بتواند یک تصمیمات واحد مشترکی بگیرند. دوستان باید خواسته و مطالبه عمومی از وزارت خانه و بالاتر از آن نهاد داشته باشند که راه آهن را در تصمیمات فرابخشی همراه کنند.

اقتصاد سنگر جهادی امروز

در ادامه مراسم «مسعود پل مه»  در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال هم افزایی هستیم، گفت: بخش خصوصی ودولتی به تنهایی نمی توانند کار کنند و هر دو بال پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. امروز سنگر جهادی ما اقتصاد و مقابله با دشمنانی است که می خواستند این نظام را به زانو درآورند. بخش خصوصی بخشی نیست که بی دلیل فریاد بزند، اگر فریاد می زند یعنی درد دارد و به آن توجه نمی شود و درمان نمی کنند که در نهایت تبدیل به یک بیماری مزمن می شود.

پل مه با بیان اینکه دو درخواست از بخش دولتی داریم، گفت: اول اینکه قانون را اجرا کنید و دوم اینکه مدیران در مقابل تصمیمات و فعل و ترک فعل ها پاسخگو باشند که اگر این دو اتفاق افتد، اکثریت مطلق خطاها اتفاق نمی افتد. به جناب آقای رئیسی امید داریم که این خدمت شایسته و جهادی را رقم زند. مشکل دیگری که در خصوص ورود موقت کانتینری داشتیم را حل کردیم و از 6 ماه به دو سال افزایش دادیم. ابتدای سال 97 تمام راه کارهایی که می توانست در بخش بندر و دریا حفاظت حداکثری از منافع جمهوری  اسلامی ایران را در برابر بی اثر کردن تحریم ها داشته باشد، انجام دادیم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی با بیان اینکه ما اعتقاد به دور زدن تحریم ها در حوزه بندر و دریا نداریم، اظهار کرد: باید تحریم ها بی اثر شود که در بندر و دریا بی اثر شد و آن را به مسئولین ارائه کردیم که متاسفانه مسئولین وقت به استثنای جزئی از آنها توجه نکردند، اما خوشبختانه اکثریت مطالبی که عنوان کرده بودیم، ظرف همین چندماه جدید توسط دولت جناب آقای رئیسی مورد توجه قرار گرفته و فقط برای تامین شناور برای بخش خصوصی، یک و نیم میلیارد دلار اختصاص داده شده است. پیشنهادات تاکید شده و راهکارها و مکاتباتی که صورت گرفته، به استحضار رسانده می شود. این جدول نشان می دهد برای احیای کشتیرانی توسط بخش خصوصی برای حمایت اقتصاد ایران جمهوری تصویب شده است.

وی با بیان اینکه ما وظایف اجتماعی دیگری هم داریم، تصریح کرد:از سال 1396 اکثریت  مطلق ما به فکر آحاد جامعه هم بوده ایم و بخشی از کارهای عامل المنفعه و خیریه را بیان می کنم. بخش کوچکی از کمک های زلزله سرپل ذهاب را این انجمن انجام داد و یک مدرسه به همت  این سروقامتان ساخته شود و برای رفع مشکل دانش آموزان بی بضاعت تبلت تهیه شد که مبلغ آن بالغ بر سه میلیارد تومان بود. کار شایسته دیگری که در این تشکل انجام شده، این است که سه سال است که نمایندگی انحصاری مرکز آموزش ICS را در ایران دریافت کردیم که اینطور می توان گفت  مهم ترین مرکز آموزش بین المللی برای اشاعه علم، فرهنگ و دانش مدیریتی در حوزه دریا است و سالانه 5 هزار نفر در دنیا در این آزمون شرکت می کنند که تعداد کمی حائز شرایط می شوند که در صورت دریافت آن مدرک، جزء تاب های آن سال خواهند بود و خوشبختانه در دوره اخیر نفراتی از جمهوری اسلامی ایران حائز شرایط گردیده‌اند.

پل مه افزود: تشکلی که امروز عضو هستید، شایسته یکایک شما است و توانسته ایم رتبه Aتشکل های کشور را اخذ کنیم. اطمنیان داریم که شما صالحین اقتصادی  و سرداران اقتصادی و افراد شایسته ای هسید که باید به این شیوه از شما نمایندگی و حقوق شما استیفا شود. بخشی از جزئیاتی که در آینده باید به آنها برسیم که به پشتیبانی شما نیاز داریم، این است که باید کلوپ دریایی با مشارکت تمام شما داشته باشیم تا قواعد اقتصادی که در تمام دنیا در حوزه بندر و دریا اجرا می شود را استیفا کنیم. با توجه به اینکه اکثریت دوستانی که در بخش خیریه فعال هستند، تمایل دارند خیریه ای تشکلی راه بیفتد تا همه فعالیت های تک تک ما به صورت ید واحد و موثر و به جا انجام شود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم جایزه ملی دریایی را برای شایستگانی که لیاقت این جایزه و دریافت این لوح را دارند و کسانی که به اعتقاد ما سربازان گمنام اقتصادی هستند و از یک طرف مورد هجوم ظالمانه کشورهایی مثل آمریکا در مواجه با تحریم هستند را به دست آوریم. متاسفانه تحریم های داخلی در حال شکستن کمر ما هستند؛ فقط امسال سازمان تامین اجتماعی 21 میلیارد تومان اجراییه بابت یک اتفاق ساده به نام ماده 38برای شرکت های عضو ما صادر کرده که راهکارقانونی دارد و پیگیری های خوبی هم در این مورد صورت گرفته و البته این قول را به دوستان بندری می دهیم که تعارض منافع را مدیریت کرده ایم و همه افراد باید برد برد در این معامله حضور یابند.

ترابری نجات بخش

«سعید عمرانی» معاون قضائی دادستانی کل کشور آخرین سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه برخی مشاغل و مسئولیت ها، علاوه بر اینکه در آنها بحث اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد، در کُنه آن نیز معنویت وجود دارد.

وی با اشاره به کشتی حضرت نوح گفت: نجات بشریت در تاریخ یکبار در کشتی اتفاق افتاده است، بنابراین همه ما مدیون کشتی هستیم. همچنین می توان به حدیث حسین(ع) کشتی نجات است  اشاره کنیم که همین کشتی نجات و چراغ راهنما است. فانوس های دریایی شما چراغ راهنما است. خداوند به کار شما ارج می نهد. در مادیت کار شما نیز افتخار می کنیم، در همین چند ماه گذشته چند کشتی نفت کش کشور ما به ونزوئلا رفته است.

عمرانی با بیان اینکه ما و مردم مدیون ترابری دریایی هستیم، اظهار کرد: اگر امروز نان تازه بر سر سفره های مردم است، مدیون شما هستیم چراکه بخشی از گندم و همچنین نهاده های دامی کشور توسط این قشر زحمت کش کشتیرانی وارد کشور می شود. یک خلاء در کشور داریم و آن این است که بخش خصوصی ما به طور اعم و کل در این 30 الی 40 سال  اخیر مقداری پای خود را عقب گذاشته است که هم به ضرر خود بوده و هم به ضرر کشور شده است.

عمرانی با اشاره به مبحث مالیات ها گفت: معمولا دولت ها از بخش خصوصی تا می توانند مالیات می گیرند و بخش خصوصی هم تا می توانند از مالیات فرار می کنند. اگر مالیات عادلانه باشد، کار سختی نیست. البته دیده شده که گاهی مالیات های فضایی و نجومی بی مبنایی به همه بخش های خصوصی تحمیل می شود. الان وقت آن است که بعد  از کوتاهی های گذشته، از ظرفیت قوه قضائیه استفاده شود و طرح های خود را عادلانه بنویسید، به عنوان مثال در طرح های خود ذکر کنید که بهتر است در حوزه تامین اجتماعی همچین کاری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر تقابل ها در همین حوزه ها رقم می خورد و متاسفانه در حق افرادی که به قانون احترام می گذارند، اجحاف می شود. باید مالیات تعریف شود و وقتی این کار انجام شود بین ادارات کل تقسیم می شود. وقتی الان به دنبال اصلاح ساختار نظام ساختاری هستید، از ظرفیت قوه قضائیه استفاده کنید و ریاست قوه هم به دنبال این مسائل هستند و به شما بزرگواران اعلام آمادگی می کنم که مطالبات رسمی و قانونی شما را که البته تا الان قدری از آنها حمایت کرده ایم را بیشتر حمایت خواهیم کرد.

در پایان مراسم با تقدیم لوح یادبودی از پیشکوستان و پرسنل نمونه این حوزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.