معاون وزیر حمل و نقل افغانستان خبر داد: راه اندازی خط کشتیرانی در بندر چابهار

 

بخش خصوصی افغانستان حدود 60 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده است و این نشان دهنده اهمیت بندر چابهار برای ماست.

به گزارش سی نیوز، معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در گفتگو با خبرگزاری آناتولی از راه اندازی خط کشتیرانی در بندر چابهار خبر داد.

امام محمد وریماچ، معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار در مصاحبه با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: ما می خواهیم با ایجاد خط کشتیرانی در بندر چابهار نشان دهیم به توافق‌نامه چابهار متعهد هستیم.

وی با بیان اینکه افغانستان یکی از شرکای اساسی و بالقوه چابهار است، درباره فعالیت بخش خصوصی این کشور در بندر چابهار توضیح داد: بخش خصوصی افغانستان حدود 60 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده است و این نشان دهنده اهمیت بندر چابهار برای ماست.

افغانستان خط کشتیرانی راه اندازی می‌کند

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان صادرات اولین محموله با سیستم T.I.R از طریق بندر چابهار به هندوستان را نشانگر عزم اسلام آباد در استفاده از این بندر دانست و افزود: بیشترین حجم تجارت افغانستان با هندوستان از طریق کریدورهای هوایی است. وزارت حمل و نقل افغانستان در صدد این است که با ایجاد سهولت و هماهنگی با بخش خصوصی در ایجاد خط کشتیرانی در بندر چابهار حجم داد و ستد با هندوستان را افزایش دهد.

وریماچ درباره ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به این بندر گفت: نباید فراموش کنیم که چابهار در مراحل ابتدایی کار است. برنامه های بسیاری باید به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: نمی توانیم این بندر را با بنادری که سال هاست فعال هستند مقایسه کنیم. با ایجاد سهولت در بخش صدور ویزا، سهولت در بخش منطقه آزاد چابهار و همچنین هزینه های حمل و نقل، تجار افغانستان را در بخش سرمایه گذاری و حمل و نقل به بندر چابهار بیاوریم. سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این بندر اند اما منتظر هستند تا ببینند دولتمردان در چابهار چه می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.