وزیر صنعت، معدن و تجارت: تبدیل ایران به مرکز حمل ونقل بین المللی توسط کشتیرانی امکان پذیر است

 

وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : کشتيراني جمهوري اسلامي ايران نقش مهمي در اقتصاد ملي و دوران جنگ تحميلي داشته و با ايستادگي در صنعت دريا در دوران تحريم هم به ايران در جهت رشد و پيشرفت کشور گامهاي مثبتي برداشت .

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد شريعتمداري در پنجاهمين سالگرد تاسيس شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران افزود: اما چرا با توجه به موقعيت سوق الجيشي و قرار داشتن در مسير جاده اي ابريشم و شبکه هاي قدرتمند حمل و نقل زميني و ريلي در جايگاه شايسته در بخش دريا نيستيم و در اين خصوص دولت دوازدهم در جهت ظهور و بروز اين بخش از صنعت در توسعه اقتصادي برنامه هايي دارد.

وي گفت : در رسيدن ايران به جايگاه خودش در منطقه بايد ببينيم سهم و نقش کشتيراني و ناوگان حمل و نقل دريايي چقدر است و با هماهنگي ميان اين بخش ها بايد تلاش کنيم جايگاه صنعت حمل و نقل در ايران را احيا کنيم .
شريعتمداري افزود: توسعه ساخت داخل صنايع کشتي سازي در کشور با توجه به ظرفيت هاي موجود در بنادر شهيد رجايي و چابهار و خزر در دستور کار دولت دوازدهم براي تبديل ايران به مرکز حمل و نقل بين المللي قرار دارد.
وي همچنين با اشاره به سابقه صنعت دريانوردي در ايران گفت : سابقه ايران در صنعت دريانوردي و نيز ساخت ابزار و تجهيزات اين صنعت به قرنهاي دور بر مي گردد و آنچه امروز به، عنوان فانوس دريايي مشهور است ساخته ايراني ها است، ضمن اينکه در پزشکي دريايي هم ايراني ها سرآمد هستند و اين يافته هاي علمي مورد توجه دنيا قرار دارد .
شريعتمداري افزود : اين ها نشان مي دهد ايراني ها سابقه درخشاني در کشتي سازي، کشتيراني و صنايع دريايي در گذشته هاي بسيار دور داشته اند ولي متاسفانه در طول تاريخ ما دچار غفلت شديم و از اين سابقه درخشان دور افتاديم .
با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت از تمبر يادبود پنجاهمين سالگرد تشکيل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران رونمايي شد .

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درسال‌های متمادی فعالیت خود باعث افتخار بوده است.

محمد سعيدي در پنجاهمين سالگرد تاسيس شرکت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران افزود: مهم است براي ما که آنچه در 50 سال گذشته انجام داده ايم توشه اي باشد براي ساختن آينده کشتيراني جمهوري اسلامي ايران.
وي گفت: اوج گيري فعاليت کشتيراني جمهوري اسلامي ايران مصادف با پيروزي انقلاب اسلامي و آغاز جنگ تحميلي بوده و به رغم شرايط حساس به لطف نيروي انساني متعهد و متخصص و مديران ارزشمند امروز بعنوان 10 شرکت برتر ايران و در انداز يک شرکت بزرگ شناخته مي شود و اميدواريم روند روبه رشد خود را ادامه دهد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.