همکاری کره جنوبی برای کشتی سازی و توسعه گردشگری دریایی در مازندران

 

استاندار مازندران در دیدار با كيم سئونگ هو سفير كره جنوبي در ايران، گفت: مازندران و کره جنوبی در سرفصل های محصولات تولیدی، توسعه گردشگری و سرمایه گذاری مشترک در شهرک های صنعتی می توانند گامهای بلندی بردارند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومي استانداري مازندران، محمد اسلامي با اشاره به اين كه تقليل رابطه ايران و كره در حد فروش كالاي نفت، زيبنده روابط تاريخي و طولاني دو كشور نيست، ياد آور شد: توسعه روابط استانی بین مازندران و کره جنوبی به تنوع مبادلات تجاری و توسعه همکاری ها کمک بزرگی می کند.

مقام عالي دولت در استان، با بيان اين كه مازندران از استان هاي غني و پرظرفيت ايران است و دريا و فضاي سرزميني مازندران داراي پتانسيل هاي قوي و فراواني است، گفت: در راستاي منافع مشترك، سرفصل هاي متنوعي براي توسعه مناسبات و تعاملات تجاري و اقتصادي وجود دارد.

اسلامي با اشاره به اين كه در اين دور جديد مناسبات، توجه به چند سرفصل را براي تعامل با هم توقع داريم، تصريح كرد: آن چه امروز در مازندران بعنوان ظرفيت هاي توليدي وجود دارد از سوي فعالان كره جنوبي براي تامين مايحتاج اين كشور مورد توجه و مبادله قرار گيرد و اينها شامل كالا و خدمات و توسعه گردشگري مي شود چرا كه مازندران داراي طبيعت بكر و بي نظيري است و گردشگريِ طبيعت و دريا مي تواند براي گردشگران كره اي بسيار قابل توجه باشد.

وي با بيان اين كه مازندران يكي از قطب هاي توليد مركبات كشور ايران است، اظهار داشت: گل و گياه، گياهان دارويي و تزييني مازندران يك فرصت بي نظير است كه كره جنوبي مي تواند از اين بازار استفاده كند.

استاندار با اشاره به اين كه صنايع مازندران مي تواند با سرمايه گذاري مشترك شكوفا شود، خاطر نشان ساخت: صنايع خودروسازي و كشتي سازي كه مازندران در اختيار دارد مي تواند با سرمايه گذاري مشترك متحول شود.

اسلامي، تصريح كرد: كره جنوبي مي تواند در راه اندازي خطوط كشتي راني تفريحي و توسعه آن در درياي مازندران كمك نمايد.

استاندار مازندران با بيان اين كه با توجه به وجود دو منطقه ويژه اقتصادي امير آباد و نوشهر در مازندران، كره جنوبي مي تواند در سرمايه گذاري هاي مستقيم نيز مشاركت نمايد، افزود: توليد ماهيان خاوياري و خاويار، ساير محصولات باغي و كشاورزي و تبديل برخي ظرفيت هاي صنعتي و اقتصادي ديگر با برند سازي از زمينه هاي خوب همكاري خواهد بود.

نماينده عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي مملو از فرصت هاي اقتصادي و صنعتي است، گفت: ما در مقابل جريان بي ثبات كننده اي كه در منطقه است بسيار هزينه داده ايم و كسي در دنيا به اندازه ايران اسلامي براي مقابله با بي ثباتي مبارزه نكرده و ايران سكوي آرامش و امنيت در منطقه است.

اسلامي با بيان اين كه احترام به مالكيت و پاسداري از حقوق سرمايه گذار در دين ما و قانون كشور ما تاكيد شده است و در طول تاريخ ايران كسي به مالكيت و سرمايه تعرض نكرده است، ابراز داشت: مردم و دولت ما نسبت به مردم و دولت كره جنوبي همواره خاطره مثبت پايداري دارند و خيابان هاي سئول و تهران بايد يكي قلمداد شوند و ما بطور جدي وارد تعاملات شويم.

استاندار مازندران با بيان اين كه ما بيشترين تمركز را روي توسعه توليد و اشتغال داريم و از تاكيدات دولت ماست، گفت: ما نيروي انساني تحصيل كرده فراواني را در اختيار داريم، استان مازندران مقام نخست آي سي تي كشور را دارد، بالاترين ضريب نفوذ اينترنت را در كشور در اختيار داريم و براي كسب و كار و دادن تسهيلات لازم همواره آماده ايم.

اسلامي با اشاره به اين كه فرصت جنگل، كشاورزي، دامپروري و صنايع تبديلي، صنعت طيور و فرصت دريا فرصت بي نظيري است كه اميدوارم شما اين ظرفيت ها را بخوبي ببينيد تا كار را با جديت آغاز كنيم، گفت: مازندران 40 شهرك صنعتي دارد كه در توسعه مناسبات در اين راستا ظرفيت مناسبي است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.