هماهنگی موثر ارگان های دریایی برای تولیدات شیلات/ برنامه ما مبتنی بر توسعه دریامحور است

رییس سازمان شیلات کشور گفت: سازمان شیلات ایران به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ارگان های دریایی با مسئولیت تامین غذا در چارچوب وظایف وزارت جهاد کشاورزی مشغول فعالیت است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته نبی الله خون میرزایی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در گفت و گو با خبرنگار ما درخصوص برنامه های این سازمان در حوزه دریانوردی تشریح کرد: سازمان شیلات ایران با بیش از 140 هزار نفر صیاد در شمال  جنوب کشور و با دارا بودن بیش از 11 هزار فروند شناور صیادی در شمال و جنوب و صید سالانه حدود 700 هزار تن در سال که در سال 99 تقریبا معادل با 693 هزار تن صید از کل تولید 1 میلیون و 222 هزار تن تولیدات شیلاتی کشور مشغول خدمات رسانی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی بین دستگاهی بین ارگان های مختلف دریایی به خوبی در این سال ها برقرار بوده، به گونه ای که جامعه صیادی ما توانسته در یک بستر امن، بیش از تکلیف برنامه صید صیادی و تولیدات شیلاتی خود را انجام دهد.

رییس سازمان شیلات کشور در این راستا عنوان کرد: در سال گذشته حدود 5 درصد بیشتر از تکلیف 661 هزار تنی تکلیف برنامه سال 99، ما صید داشتیم که در این شرایط ناامنی اقتصادی تحمیل شده بر کشور و همه گیری بیماری کووید 19 واقعا برجسته و شایسته تقدیر از زحمات جامعه صیادی ما است.

خون میرزایی ادامه داد: در صید فراساحل هم ناوگان ما در اقیانوس هند دارای رتبه 2 و در غرب اقیانوس هند رتبه اول ناوگان و میزان تولید و میزان صید را به خود اختصا داده و این دستاوردها در شرایطی به دست آمده که کشور ما در یک تحریم ظالمانه و غیرقانونی قرار دارد و اینها افق های پیش روی ما برای توسعه فعالیت ها است.

رییس سازمان شیلات کشور در عین حال اعلام کرد: همچنین در حوزه فعالیت پرورش ماهی در قفس در دریا به عنوان یک فعالیت نوپا در کشور ما طرفیتی در حدود 4.6 میلیون تن در کشور مطالعه شده که یک میلیون تن تقریبا در دریای خزر و 3.6 میلیون تن مربوط به دریای عمان و خلیج فارس است.

خون میرزایی همچنین در خصوص برنامه های آتی سازمان شیلات کشور بیان کرد: برنامه پیش روی ما مبتنی بر توسعه دریامحور و تمرکز بر توسعه سواحل مکران برای بهره برداری از ظرفیت های موجود است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرصت گرامیداشت روز دریانورد برای سازمان شیلات کشور هم مغتنم بود که از فعالیت جامعه صیادی و صیادان نمونه تجلیل به عمل بیاوریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.