نقش زنان آسیایی در حمل ونقل دریایی پررنگ تر می شود

 

کنفرانس منطقه ای نقش زنان در حمل ونقل دریایی با عنوان «گذر از اهداف توسعه هزاره به اهداف توسعه پایدار» در شهر دیلی کشور تیمور برگزار شد.

به گزارش سایت سی نیوز، در این کنفرانس چهارروزه بین المللی اعضای بانوان عضو انجمن دریایی آسیا  (WIMAs) از 22 کشور آسیایی حضور داشتند. شرکت کنندگان در این کنفرانس با طرح پیشنهاد اتحاد و انضمام بخش آسیایی با بخش جهانی، خواستار حضور زنان آسیایی و ایفای نقش کلیدی آنها در صنعت حمل ونقل دریایی شدند.

این کنفرانس به دنبال راه هایی برای اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) است. به ویژه اینکه چنین طرحی به دنبال قرار دادن فرصت برابر همه برای پیشرفت و توسعه شغلی، فارغ از نگاه جنسیتی است. همچنین توانمندسازی و آموزش زنان و دختران برای ورود آسان تر آنها به صنعت حمل ونقل دریایی از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان شده است.

در حال حاضر مباحث و چالش هایی مانند نظم سیاسی و فرهنگی و سطوح مختلف توسعه در میان کشورهای آسیایی پیش روی این طرح قرار دارد. با این حال، شرکت کنندگان توافق کردند که تجربه های خود را به بهترین شیوه در اختیار یکدیگر قرار بدهند تا آموزش، احراز صلاحیت و پیشرفت حرفه ای زنان اتفاق بیافتد.

انتظار می رود که نتایج این کنفرانس در راستای هماهنگی اهداف در میان اعضای انجمن دریایی آسیا قرار بگیرد و سپس ارائه یک طرح کلی از حمایت جهانی زنان فعال در صنعت حمل ونقل دریایی را شامل شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.