نجات کشتی حامل mdf از غرق شدن در بندر خرمشهر

 

اسعدی از انجام موفقیت آمیز عملیات نجات کشتی با بار mdf از واژگونی و غرق شدن خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کشتی دوان حامل بار mdf ظهر دیروز تعادل خود را در کنار اسکله خرمشهر از دست داده و در حال غرق شدن بود.

او افزود: این کشتی از مبدا خرمشهر مشغول بارگیری کالای صادراتی چوب mdf به مقصد کویت بود که به سمت دریا کج شده و در حال غرق شدن بود که بلافاصله گروه های امداد و نجات بندر خرمشهر، با هماهنگی اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی و اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی وارد عملیات شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از انجام عملیات چهار ساعته نجات خبر داد و بیان کرد: بعد از عملیات و به کارگیری شناورهای یدک کش خدماتی بندر خرمشهر برای Push کردن، از طریق سه فروند یدک کش بندر و همزمان تخلیه متعادل بار با جرثقیل های موجود عملیات، کشتی به حالت تعادل بر گرشته و از حالت اضطرار و واژگونی خارج شود.

اسعدی با بیان اینکه ظرفیت کشتی دوان، یک هزار و ٢٠٠ تن بود که معادل ۶۰۰ تن کالا در آن بارگیری شده بود، ادامه داد: این حادثه خسارت جانی در پی نداشت و تنها مقداری از بار کشتی به دلیل حجمی بودن آن به آب ریخته شد و در حال حاضر کشتی به شرایط عادی بازگشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.