معاون اسبق دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری: شرکت های حمل ونقلی به سمت بیمه های با پوشش كامل بروند

 

غلامحسین امیری، معاون اسبق دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در مراسم رونمایی از پوشش بیمه ای نوين بین المللی جاده ای کالا ( eCMR و بيمه CMR ) گفت: « شرکت های فعال در عرصه حمل ونقل جاده ای و ترانزیت به سمت بیمه هایی بروند که حداکثر پوشش را برای آنها دربر داشته باشد تا تمامي مسئوليت هاي حقوقي و مالي آنها را در قبال مخاطرات تامين کنند.»»

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، امیری در خصوص برگزاری دوره آموزشی حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا ( eCMR و بيمه CMR ) نیز اظهار کرد: « این دوره به منظور آشنایی شرکت های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت كننده که اقدام به جابجایی کالا از طریق جاده می کنند برگزار شده است. شرکت کنندگان در این دوره با قوانین و مقررات و مطابق مسئولیت هایی که دارند آشنا می شوند و به همین منظور، باید به سمت ابتياع بیمه هایی که کامل تر از نمونه های مشابه هستند بروند تا در هنگام جبران خسارت کالا دچار مشکل نشوند.»

اين كارشناس ارشد حمل و نقل بين المللي در خصوص کنوانسیون حمل کالا از طریق جاده نیز اینگونه شرح داد: « این کنوانسیون از سال 1335 شمسی توسط 5 کشور اروپایی اجرایی شد و کشور ما نیز از سال 1377 به آن پیوست. به همین منظور، شرکت های حمل ونقلی باید به شکل دقیق با قوانین و مقررات آن به خوبی آشنا شوند و تحت پوشش این نوع بیمه قرار بگیرند.»

وی همچنین افزود:« در حال حاضر تقریبا تمام شرکت های حمل ونقلی از بیمه های مختلف استفاده می کنند. این قانون توسط شورای عالی سازمان راهداری که متولی آن هست نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. اما شرکت ها باید بدانند بیمه آنها کامل و مطابق با قوانین کنوانسیون هست؟ يا خير ! به همین دلیل، لازم بود تا این دوره آموزشی كه در بر گيرنده تمامي جوانب حرفه اي بود برگزار شود تا تغييرات  و اقتضائات روز و شرایط بیمه مطلوب به اطلاع فعالان این صنف برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.