مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: رشد ۱۰۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد یافته است.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی  درباره عملکرد ۵ ماهه بندر چابهار، اظهار داشت: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است.

آقایی افزود: با توسعه زیرساخت های سازه ای و تجهیزاتی و اعطای مشوق های ویژه به صاحبان کالا و سرمایه گذاران حوزه های دریایی و بندری شاهد افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

وی گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد رشد یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در صورت اختصاص تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار توسط دولت، مطمئنا ضمن توجیه ضرورت تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان این بندر را به عنوان رقابت پذیرترین بندر منطقه دریای عمان در حوزه ترانزیت کالاهای عبوری به افغانستان و کشورهای آسیای میانه تبدیل خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.