مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد: استفاده از تجهیزات روز تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی(ره)

 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه همه جانبه بندر چابهار در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته و خوشبختانه بخش عمده اهداف سرمایه گذاری محقق شده است.

به گزارش سی نیوز، روانبخش بهزادیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بنادری که در اولویت نصب تجهیزات قرار دارند،افزود: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری در توسعه ساحل مکران، توسعه همه جانبه بندر چابهار در دستور کار قرار گرفته و بخش زیادی از این مهم نیز انجام شده است. علاوه بر این تجهیز بندر شهید رجایی به تجهیزات روز تخلیه و بارگیری کانتینری؛ از قبیل گنتری کرین و  اقداماتی در راستای پذیرش کشتی های کانتینری با ظرفیت ۱۶ هزار TEU محقق شده و یا در حال انجام است.

به گفته وی، بررسی استفاده از تجهیزاتی جهت انتقال مواد معدنی به کشتی از طریق کانتینر در بندر شهید رجایی به منظور کاهش زمان توقف کشتی در بندر و همچنین بهبود شرایط زیست محیطی بندر و کاهش هزینه های بندری کالاهای صادراتی در دستور کار است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: توجه ویژه جهت استفاده از تجهیزات روز تخلیه و بارگیری غلات به عنوان قطب غلات کشور در بندر امام خمینی (ره) مدنظر قرار گرفته است. در عین حال ساخت و تجهیز جزیره نگین با اسکله های چند منظوره در بندر بوشهر توسط بخش خصوصی و افزایش عملکرد انواع کالا در این بندر از جمله اقداماتی است که در راستای تجهیز بنادر کشور تعریف شده است.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.