پس از ابلاغ قانون سوخت 2020 صورت گرفت | توجه شرکت های کشتیرانی به کاهش کربن و گازهای مضر

قانون سوخت 2020

 

پس از صدور دستورالعمل استفاده از سوخت کم گوگرد از سوی سازمان جهانی دریانوردی، شرکت‌های کشتیرانی در آسیا و سراسر جهان در تلاش هستند به تدریج خودشان را با الزامات این سازمان هماهنگ کنند.

به گزارش سی‌نیوز و به نقل از پایگاه هلنیک نیوز، در آوریل سال 2018 سازمان جهانی دریانوردی استراتژی خود را مبنی بر حذف ۵۰٪ از گازهای گلخانه‌ای تولید شده در صنعت کشتیرانی تا سال ۲۰۵۰ میلادی را اعلام کرد. همچنین مقرر شد دی اکسید کربن تولیدی در صنعت حمل و نقل تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۴۰٪ کاهش یابد.

بطور کلی فعالیتهای دریایی و کشتیرانی منجر به انتشار مقادیر مختلفی از ترکیبات گازی در جو زمین می‌شود.  ترکیبات گازی که از فعالیتهای کشتیرانی در حوزه بندری، حمل و نقل دریایی و صنایع دریایی تولید می‌شوند شامل: دی اکسیدکربن، مونواکسیدکربن (CO)، کربن سیاه (BC) و گازهای غیرگلخانه ای، اکسیدهای گوگرد (SOx)، اکسیدهای نیتروژن (NOx) و ترکیبات ذره‌ای است.

اگرچه اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰  منجر به افزایش هزینه شرکت‌های کشتیرانی دنیا می‌شود، با اینحال تلاش مستمری برای رسیدن به استانداردهای سازمان جهانی دریانوردی مشاهده می‌شود. در اوایل ماه جولای سال جاری، کنفرانس ویدئویی در همین ارتباط برگزار شد. بسیاری از سازمان‌های محیط زیستی غیردولتی در این نشست حمایت خود را از تصمیمات تازه IMO در زمینه سوخت پاک اعلام کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.