رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس: اقتصاد ما با توسعه دریامحور رونق می گیرد

 

قاسم احمدی لاشکی، رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس در چهارمین جشنواره ملی دریا، مسیر پیشرفت اظهار کرد: ایران جزو کشورهای دریایی به شمار می رود. ما این موهبت الهی را در اختیار داریم، اما نتوانسته ایم از آن استفاده مناسب را ببریم.

به گزارش سی نیوز، احمدی لاشکی در این مراسم با اشاره به حضور پرشور دانشجویان و دانش آموزان مقاطع مختلف در این جشنواره ملی خاطرنشان کرد: اگرچه اکنون می بینیم که نسبت به گذشته اتفاقات بهتری در حال رخ دادن است، اما هنوز کشورمان در زمینه توسعه دریا و اقتصاد دریایی فاصله زیادی دارد. دلیل این امر هدایت نادرست نخبگان و عدم توجه به این موضوع حیاتی است.

رییس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس افزود: متاسفانه در جامعه ما رشته هایی که مورد علاقه هستند و توجه ویژه ای به آنها صورت می گیرد هیچ کدام در حوزه اقتصاد دریایی و بندری نیستند. عدم حضور نخبگان جوان که آیندگان کشورمان را تشکیل می دهند در این بخش، باعث می شود که ما نتوانیم پشتوانه غنی در حوزه دریایی داشته باشیم و می بینیم که در این زمینه پیشرفت لازم را نداریم.

احمدی لاشکی برگزاری این گونه جشنواره ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هرچه به سمت سرمایه گذاری در بخش دریایی و بندری پیش برویم و با فرهنگ آن آشنا شویم می توانیم به توسعه در این زمینه مهم امیدوار باشیم.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.