رکورد عبور بزرگترین کشتی از کانال پاناما شکسته شد

کشتی “تئودور روزولت” متعلق به شرکت CMA CGM با عبور از مسیر جدید کانال پاناما رکورد بزرگترین کشتی عبوری از این کانال را شکست. ظرفیت این کشتی 14 هزار و 863 TEU است.

جورج کوئیجانو، مدیر کانال پاناما، اظهار کرد: “عبور کشتی تئودور روزولت نه تنها نشان‌‎دهنده مقبولیت و موفقیت کانال در صنعت دریانوردی است، بلکه نشان می‎دهد که مسیرهای جدید  تاثیر خود را بر روی دنیای طراحی کشتی ها نیز گذاشته است.”

این کشتی توسط شرکت CMA CGM در اتحاد جدید کشتیرانی OCEAN به کار گرفته شده است و در مسیر هفتگی South Atlantic Express (SAX) که آسیا را از طریق کانال پاناما به بنادر شرقی آمریکامتصل می‎کند، فعالیت دارد. این مسیر کشتیرانی در مجموع 11 فروند کشتی با ظرفیت‎های مختلف بین 11 تا 14 هزار TEU دارد.

کشتی تئودور روزولت سفر خود را از بندر شانگهای آغاز کرد و در شرق آمریکا در بنادر نورفلوک، ساوانا، و چالستون توقف خواهد داشت. بنادر شرق آمریکا پس از راه‎اندازی مسیر جدید کانال پاناما شاهد رشد فعالیت‎های خود بودند و مجبور شدند برای پذیرش کشتی‎های بزرگتر سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این، کشتی تئودور روزولت با عبور از مسیر کوتاه‎تر کانال پاناما موفق شد که از انتشار 29 هزار و 561 تن CO2 جلوگیری کند و از این منظر سفر سبزتری داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.