رویدادی جالب در دنیای خبرهای سیاسی؛ شاهدخت ژاپن با یک دریانورد ازدواج می کند

 

پرنسس آیاکو، سومین دختر شاهزاده هیساکو از خاندان سلطنتی تاکامادو اعلام کرد که قصد دارد با یک دریانورد ازدواج کند. او مراسم ازدواج خود را در ماه اکتبر سال جاری میلادی برگزار می کند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از سی ان ان، نامزد او مردی 32 ساله است که که در خطوط کشتیرانی NYK Line ژاپن کار می کند. کی موریا، مردی است که از دانشگاه کیوو شهر توکیو فارغ التحصیل شده و هم اکنون در یک خطوط کشتیرانی به عنوان دریانورد کار می کند.

شاهزاده آیاکو در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرده و در حال حاضر عضو افتخاری و فعال انجمن کانادا-ژاپن است. او هم اکنون 27 سال دارد و تحصیلاتش را دو سال پیش در رشته علوم اجتماعی به پایان رساند.

نکته جالب این ازدواج آنجاست که پرنسس آیاکو با اعلام خبر ازدواج با فردی خارج از خاندان سلطنتی، امتیازها و اعتبارات سلطنتی خود را از دست می دهد و از آنها محروم خواهد شد. اما حتی این اتفاق نیز باعث نشده تا او از خواسته اش مبنی بر ازدواج با یک دریانورد منصرف شود. او دومین دختر از خاندان سلطنتی است که با فردی خارج از خانواده ازدواج می کند.

ژاپن دارای قدیمی ترین خاندان سلطنتی است. نظام این کشور به صورت مشروطه سلطنتی اداره می شود و شاه در اداره امور ژاپن دخالتی ندارد. ازدواج اعضای خاندان با افراد غیر از خانواده نگرانی هایی را در ژاپن ایجاد کرده است و برخی معتقند با این امر، به تدریج خاندان سلطنتی دچار زوال و فروپاشی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.