روزانه ۸ هزار تن کالا در بندرشهید باهنر تخلیه و بارگیری می‌شود

معاون اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: روزانه به طور میانگین هشت هزار تن کالا از ۲۰ شناور در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا ، مرتضی سالاری با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در مدت ۹ ماهه امسال نیز در مجموع بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندرشهید باهنر و شرق هرمزگان تخلیه وبارگیری شده که در همسنجی با پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

وی بیان داشت: در این مدت صادرات کالاهای غیرنفتی نیز از بنادر شرق هرمزگان ۸۲ درصد افزایش داشته است.

 

معاون اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهارداشت: بیشتر صادرات کالای یخچالی میوه و سبزیجات، فرآورده‌های لبنی و محصولات ساختمانی است.

 

سالاری ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و راهبردی بنادر شرق هرمزگان باعث شده تا با در دست گرفتن بخش عظیمی از بازارهای حوزه خلیج فارس شاهد رونق صادرات کالاهای یخچالی و به تبع آن، ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده مطلوبی باشیم.

با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم اکنون ۹۰ درصد میوه و تره بار از هرمزگان توسط شناورهای فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینرهای یخچالی صادر می‌شود.

 

بندر چند منظوره شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها در بین تجار و سرمایه گذاران منطقه به عنوان یک پایگاه راهبردی تجاری تبدیل شده است.

 

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.