رشد ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر

معاون اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر ۲۲ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از ایرنا، مرتضی سالاری در بازدید از بندرشهید باهنر بندرعباس با بیان اینکه در این مدت بیش از ۴۰۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد، افزود: در این مدت نیز صادرات کالاهای غیر نفتی ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ی صادرات کالاهای یخچالی، میوه و سبزیجات، فرآورده‌های لبنی و محصولات ساختمانی است، تصریح کرد: در این مدت نیز ترانزیت کالاهای کانتینری ۴۱ درصد افزایش داشته است.

معاون اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه در بندرشهید باهنر به طور میانگین روزانه ۸ هزار تن کالا از بیست شناور وکشتی تخلیه و بارگیری می‌شود، اظهار کرد: بندر چند منظوره شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها در بین تجار و سرمایه گذاران منطقه به پایگاه راهبردی تجاری تبدیل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.