راه اندازی یک خط کشتیرانی جدید بین دریای مرمره و دریای خزر

در راستای تلاش برای ورود به بازار در حال رشد کالاهای کانتینری در منطقه، شرکت P&O Maritime Logistics و DP World Yarimca، یک خط حمل و نقل جدید را از مرمره در ترکیه، به دریای خزر راه اندازی می کنند.

 

به گزارش سی نیوز و به نقل از اینفومارین ،P&O Maritime Logistics طی بیانیه ای اعلام کرد خط کشتیرانی مرمره – کاسپین، حمل و نقل منظم مبتنی بر کانتینر را بین بازارهای منطقه فراهم می کند.

راه اندازی این خط پس از یک سفر آزمایشی در اواخر آوریل ۲۰۲۱ انجام می شود.

این خط جدید، مرمره را از طریق آبراه های داخلی ترکیه به دریای خزر و کشورهای حاشیه دریای خزر و منطقه مهم استراتژیک آسیای میانه متصل می کند.

پیش بینی می شود کشتیرانی مرمره – کاسپین باعث افزایش سرعت حمل و نقل و کاهش هزینه شده و در عین حال انتشار کربن را ۱۷ درصد در مقایسه با حمل و نقل جاده ای کاهش دهد.

این خط کشتیرانی برای حمل کانتینر و دیگر محصولات مانند ماشین آلات صنعتی، مصالح ساختمانی، منسوجات و مواد آرایشی استفاده خواهد شد.

کریس آدامز، مدیرعامل شرکت DP World Yarımca، گفت: خط جدید مرمره – خزر بین ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، جابجایی کالا را روانتر و هزینه ها را کمتر می کند. با رونق تجارت در این منطقه، بدون شک افتتاح یک مسیر دریایی جدید مزیتی برای شرکت های فعال در این بازارها خواهد بود.

در سال ۲۰۲۰ ، تقریباً ۳۱,۲ میلیارد دلار تجارت بین ترکیه، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه انجام شده است.

۹۵ درصداز کل انتشار کربن برای بخش حمل و نقل به واسطه حمل و نقل زمینی بوده و این مسیر جدید مبتنی بر دریا مقرون به صرفه تر و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.